konkurs link

newsletter

• 27.6.2019, Imieniny obchodzą: Cyryl, Maryla, Władysław

Wyprawa na Zamek Ryterski - okiem Czytelników

Zamek Ryterski Zamek Ryterski fot. Beata Chmiel

Pogoda nie za bardzo zachęcała do wyjścia z domu, a co dopiero do dalszych wędrówek, ale zima jeszcze się utrzymywała, więc chcieliśmy wyciągnąć rodzinkę z Nowego Sącza na krótką wyprawę.  Postanowiliśmy udać się do Rytra. Jest to niewielka miejscowość w Beskidzie Sądeckim dostarczająca sporo atrakcji turystycznych, tak zimą, jak i latem.

Naszym celem było zdobycie Zamku Ryterskiego. Wędrówka niezbyt długa, jednak dość ambitna dla dzieci z powodu mokrego i głębokiego śniegu. Kiedy punkt docelowy wyprawy został ustalony, wszyscy odmówili i zostaliśmy sami, lecz to wcale nie było przeszkodą, żeby ponownie wybrać się na szlak z naszymi maluchami - Frankiem i Klarą.

Dotrzeć z Nowego Sącza do Rytra nie jest trudno. Jeździ tam sporo busów i autobusów. My wybraliśmy jednak pociąg, co stanowi dla dzieci dodatkową atrakcję. Po wyruszeniu w drogę początkowy odcinek (przez miasto) dał się nam we znaki sporymi kałużami. Franio przemoczył rękawiczkę i stwierdził, że wysuszy ją na zamku. Na szlaku (czerwony rowerowy) przywitał nas biały, niewydeptany puch.

Zamek Ryterski2

Franio w miarę możliwości przedzierał się przez śnieg, a gdy się zmęczył, korzystał z możliwości wypoczynku na sankach. Klara natomiast po zachłyśnięciu się leśnym powietrzem zapadła w drzemkę. Sporo radochy sprawiło Franiowi końcowe podejście do zamku, kiedy to musiał przedzierać się przez śnieg, w który zapadał się po uda. Tak więc po dotarciu pod zamek, przed jego ostatecznym zdobyciem, legł plackiem. Ruiny były sporą atrakcją dla maluchów. Gdy Klara się obudziła, zjedliśmy kanapki i „zwiedzaliśmy” Zamczysko.

Zamek Ryterski1

Z dziećmi nie da się zbyt długo wysiedzieć w jednym miejscu, tak więc dość szybko trzeba było zacząć schodzić. Sporą atrakcją była możliwość zjazdu z góry zamkowej. Tym razem doszliśmy do czerwonego szlaku pieszego, prowadzącego na Cyrlę. Po drodze dzieci mogły  powrzucać śnieg do potoku oraz pobawić się z napotkanymi pieskami.

Końcowy odcinek pokonaliśmy zjeżdżając na sankach – tata z Franiem, a mama z Klarą. Dotarcie na dół zajęło więc nam znacznie mniej czasu i przysporzyło sporo radochy. Teraz pozostało już tylko dojście do przystanku.

Beata Chmiel

fot: z archiwum autorki

Opublikowano w: Turystyka piesza

Czytaj także

Buty KEEN - Durand Mid WP

Komfort miliona kroków! Nie ważne, jak daleka i długa będzie wędrówka, KEEN Durand Low WP jest trwały i sprawi, że będziesz czuł się komfortowo. Oparte na piance poliuretanowej i dwu częściowej podeszwie, buty Durand Mid WP są trwałe, niezawodne i długowieczne.

Niemowlak na szlaku, czyli kiedy i jak zacząć wędrowanie z dziećmi po górach

Wychowanie fizyczne dziecka zaczyna się nie podczas rytmiki w przedszkolu, nie w szkole czy w klubie piłkarskim, ale już w momencie, kiedy zacznie ono samodzielnie chodzić. Wówczas jedynymi i najlepszymi trenerami możemy być my, jako rodzice. Nie musimy, ale możemy dać dziecku zalążki sprawności i siły fizycznej, którymi będzie mogło się cieszyć przez resztę życia.

Chudy Wawrzyniec i szlaki rowerowe - Ujsoły nie tylko dla ultramaratończyków

Noc przed Chudym Wawrzyńcem – ultramaratonem górskim w Beskidzie Żywieckim, podzielonym na dwa dystanse: 50 km i 80 km – nie zapowiadała nic dobrego. Nad nami urwało się niebo. Drżący i skuleni pod kołdrą, w otoczeniu potężnych wyładowań atmosferycznych, zastanawialiśmy się, co przyniesie zbliżający się ranek; czy bieg w ogóle się odbędzie? Noc była złowroga.

Questing - pozwól mi zrobić, a zrozumiem…

Słowo questing na stałe wpisało się w słownik pojęć związanych z turystyką. Ale czy wiemy czym on naprawdę jest, skąd przywędrował i jakie wartości pomaga przekazywać?

Wypożyczalnie sprzętu turystycznego dla dzieci

W tym roku wszystkie aktywne rodziny z pewnością ucieszyło powstanie w największych miastach Polski kilkunastu wypożyczalni sprzętu turystycznego dla dzieci. Teraz nie trzeba już kupować drogiej przyczepki czy nosidła na wędrówkę z maluchami - wystarczy taki ekwipunek wypożyczyć.

Skomentuj

Upewnij się, że pola oznaczone wymagane gwiazdką (*) zostały wypełnione. Kod HTML nie jest dozwolony.

UWAGA! Ten serwis używa plików cookies i podobnych technologii. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej informacji o plikach cookies w dziale Regulamin.