konkurs link

newsletter

  • 16.12.2017, Imieniny obchodzą: Albina, Zdzisław
 
 

Sposób na aktywny wypoczynek dla leniwych

Aktywny wypoczynek dla leniwych Aktywny wypoczynek dla leniwych

Aktywność fizyczna jest ważna dla zdrowia i dla utrzymania ciała w dobrej kondycji przez długie lata – ten truizm znają wszyscy, a mimo to regularnie sport uprawia tylko połowa Polaków. Sport kojarzy nam się z ogromnym wysiłkiem i często zniechęca nas samo to, że nie mamy wystarczająco dobrej kondycji, by z tym wysiłkiem się zmierzyć. A przecież wiele dyscyplin możemy uprawiać rekreacyjnie, jak choćby tenis.

Ogólnopolskie badanie NATPOL 2011, w którym wzięło udział blisko 2,5 tysiąca naszych rodaków w wieku 18-79 wykazało, że 66 proc. Polaków nie wykonuje żadnego wysiłku fizycznego, związanego z dotarciem do pracy (czyli dojeżdżają samochodem lub komunikacją miejską), a tylko 48% regularnie ćwiczy lub uprawia jakiś sport – regularnie, czyli przynajmniej 2-3 razy w tygodniu po 30 minut. Co ciekawe, odsetek aktywnych Polaków wzrasta wraz z wiekiem – w grupie 60-79 lat osób ćwiczących jest znacznie więcej. Powodem jest zapewne to, że osoby w podeszłym wieku mają więcej czasu – nie pracują, nie zajmują się małymi dziećmi i mogą przeznaczyć czas na aktywność ruchową czy rekreację.


Dla kogoś, kto w ogóle nie ćwiczy, nie uprawia żadnego sportu od wielu lat, perspektywa rozpoczęcia regularnych treningów 3 razy w tygodniu nie jest zbyt atrakcyjna. Początkujący, którzy od razu zaczynają ćwiczyć z taką intensywnością, szybko się zniechęcają i porzucają treningi. Nie tylko z braku czasu, ale i z braku kondycji i ze zmęczenia. Dlatego jeśli chcesz zacząć być aktywnym fizycznie – nie narzucaj sobie zbyt rygorystycznego harmonogramu ćwiczeń i zacznij od czegoś prostego – na przykład zapisz się na tenisowe zajęcia raz w tygodniu.


Tenis to świetny sposób na połączenie aktywności fizycznej i rekreacji, a żeby stanąć na korcie z rakietą, nie trzeba mieć od razu kondycji Novaka Djokovicia. Zajęcia tenisowe dla początkujących dostosowane są do możliwości osób, które od lat nie uprawiały żadnego sportu, a także do różnych grup wiekowych. Zaletą tenisa jest to, że to sport, w którym trudno o kontuzje, zwłaszcza, jeśli uprawia się go na poziomie amatorskim. Poza tym to świetny sposób na rozładowanie stresu po ciężkim dniu w pracy. A jeśli jedyną przeszkodą w uprawianiu sportu jest konieczność opieki nad dziećmi – nie ma problemu, można je zabrać ze sobą na kort. W profesjonalnie działających klubach tenisowych odbywają się zajęcia dla dzieci, dorosłych, a nawet dla całych rodzin!


Regularne treningi, chociażby raz w tygodniu – czy to trening tenisa, czy piłki nożnej, czy choćby bieganie po parku – to nie tylko ciekawy sposób na spędzenie wolnego czasu, ale także okazja, by poznać interesujących ludzi, spędzić czas rodzinnie. A każdy, kto jest aktywny fizycznie doda jeszcze, że wysiłek fizyczny daje mnóstwo radości. Jeśli więc nie chce się wam zacząć ćwiczyć dla ciała – warto to zrobić dla ducha!

 

Dariusz Miąsek – trener tenisa ziemnego II klasy
(www.trenertenisa.com)

Opublikowano w: Tenis

Czytaj także

Tenisowe pierwsze kroki – czy warto pracować z trenerem?

Po niedawnych sukcesach Jerzego Janowicza i kilku świetnych sezonach Agnieszki Radwańskiej zainteresowanie tenisem w Polsce rośnie. Ten sport uprawiać może każdy, ale żeby nie zniechęcić się już od pierwszych minut na korcie, warto wiedzieć, jak stawiać pierwsze kroki w tenisie.

Dyktator czy mentor, czyli wybieramy trenera tenisa

Od czasu ostatnich osiągnięć polskich tenisistów na arenie międzynarodowej w Polsce rośnie zaintereswanie tenisem ziemnym. Wraz z powiększaniem się grupy zainteresowanych rośnie też liczba trenerów. Coraz więcej rodziców decyduje się zapisać swoje pociechy na zajęcia z tenisa, nie mając o tym sporcie wystarczającej wiedzy. Rodzic staje przed dylematem, gdzie i do kogo zapisać swoje dziecko na kurs.

Tenis sposobem na zdrowie

Wśród noworocznych postanowień jednym z częściej powtarzających się jest to o zdrowym stylu życia. „Zacznę uprawiać sport”, „Zacznę o siebie dbać”, „Będę prowadzić zdrowy styl życia” – to najczęściej obiecujemy sobie 1 stycznia. Jeśli i ty chcesz coś w swoim życiu zmienić i zacząć żyć zdrowiej, a przy tym świetnie się bawić – już dziś zacznij uczyć się gry w tenisa!

Tenis stołowy dla ciała i umysłu

Tenis stołowy to sport, który jest znany niemal każdemu. Pamiętamy go chociażby z lekcji wychowania fizycznego czy osiedlowej świetlicy. Jest nieskomplikowany i niewymagający,  ale czy na pewno? Okazuje się, że ping-pong jako jedna z nielicznych dyscyplin sportowych pomaga nie tylko w prawidłowym rozwoju fizycznym dziecka, ale też emocjonalnym.  

Tenis dla niewtajemniczonych

Tenis jest wspaniałą drogą, która wspiera młodych ludzi w rozwoju ogólnomotorycznym, psychicznym oraz społecznym. Dołączając do grona graczy tenisowych, dzieci uczą się etykiety sportowej i nabierają wprawy w tej wybitnej dyscyplinie. Do tego, wbrew obiegowym opiniom, tenis na poziomie dziecięcym jest sportem łatwym, przyjemnym i daje dużo radości od pierwszych treningów. Ważne, by podkreślić, że gra w tenisa pozytywnie wpływa na zdrowie, samopoczucie i sylwetkę.

Skomentuj

Upewnij się, że pola oznaczone wymagane gwiazdką (*) zostały wypełnione. Kod HTML nie jest dozwolony.

UWAGA! Ten serwis używa plików cookies i podobnych technologii. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej informacji o plikach cookies w dziale Regulamin.