konkurs link

newsletter

• 21.9.2017, Imieniny obchodzą: Hipolit, Mateusz, Daria

Kajakowanie z dziećmi w dolinie Wkry

Rodzinny spływ Wkrą Rodzinny spływ Wkrą

Sobota, 9 rano, piękna pogoda, dzieci budzą mnie pytaniem: „co dziś robimy?” A ja marzę o relaksie i integracji z 3 dzieci…. Mazury za daleko… jedyna rozsądna myśl ma 4 słowa: aktywny wypoczynek blisko Warszawy. By nie tracić czasu na dojazd, wybieram Przystań Kajakową KAJA w Sobieskach nad Wkrą. Łatwy dojazd trasą gdańską w kierunku Płońska, po 75 km już jestem na miejscu. Pierwszy oddech świeżego powietrza – cudownie!

O 11:00 siedzimy w kajaku. Nasza średnia siedmiolatka płynie ze mną w kajaku dwuosobowym. Najstarsza i najmłodsza (10 i 5 lat) płyną z tatą w drugim kajaku. Jakie to szczęście, że te nowoczesne kajaki mają możliwość dostawki i 3 osoby mogą płynąć razem. Wyposażona w kapoki i wiosła familia ruszyła na przygodę!

Z wielu polecanych tras spływu wybraliśmy trasę łatwą i spokojną. Ruszyliśmy z Sobiesk, koniec planując w Jońcu. Spokojny nurt, woda przejrzysta i widać dno – idealne warunki jak dla nas. Odkrywany rzekę Wkrę, pokazując dzieciom, jak piękna jest przyroda wokół. Nadgryzione w stożki przez bobry pnie drzew, pary łabędzi majestatycznie odpoczywające przy brzegach, kaczki krzyżówki w stadach. Jesteśmy w Nadwkrzańskim Parku Krajobrazowym. Pozorna cisza wokół, a ileż się dzieje! Od zeszłego roku tyle się zmieniło - rzeka jest żywym organizmem. Kajaki płyną powolnym nurtem, a my cieszymy oczy piękną naturą. Cisza wokół, tak cudownie i tak blisko od domu!

kaja sobieski2

Po 3 godzinach przybijamy do Jońca i tu kończymy spływ. Wszyscy jesteśmy pełni energii – produkcja endorfin w toku! Z Jońca umówiony transport zabiera nas do Sobieski, gdzie zostawiliśmy samochód. Dzieci jedzą obiad, aż miło patrzeć. Moglibyśmy się już zbierać do domu, ale po co? Rozanielone dzieciaki mogą jeszcze pobiegać nad rzeką – przecież siłą nie zaciągnę tej trójki do samochodu. Na wieczór zwijamy się do Warszawy. Godzinka i będziemy w domu. Było cudownie i wiem, że następnym razem zaplanuję tu wypad ze znajomymi na całe dwa dni z noclegiem. W tym miejscu płynie dobra energia, można naładować akumulatory na cały ciężki tydzień pracy. Będziemy tu wracać jak bumerang.

Justyna Durka

new-logo200

Opublikowano w: Sporty wodne

Czytaj także

Ciepło w wodzie, czyli neoprenowe pianki dla dzieci

Podstawowym elementem bagażu podczas wakacyjnych wyjazdów są akcesoria kąpielowe. Zabawy w wodzie – basenie, jeziorze czy morzu – to marzenie każdego dziecka i wyzwanie dla rodziców, którzy muszą ochronić malucha przed słońcem czy zmarznięciem w wodzie. Neoprenowe pianki dla dzieci są odpowiedzią na kilka nieprzyjemności, które mogą spotkać nasze dziecko podczas wodnych szaleństw. Artykuł ten prezentuje wybrane rodzaje neoprenowych pianek dla dzieci Splash About.

Dlaczego żeglarstwo? Co daje żeglarstwo dzieciom?

Żeglarstwo jest  dyscypliną sporu i turystyki, o której niewiele ostatnio się mówi i pisze. Jednak warto  propagować je wśród dzieci i młodzieży, ponieważ jest to zarówno pewna filozofia życia, jak również szkoła charakteru młodego człowieka.

Wakacyjne Spotkania Kajakowe Młodzieży

Wakacyjne Spotkania Kajakowe Młodzieży to tradycyjna już propozycja Stowarzyszenia Instruktorów i Trenerów Kajakarstwa dla najmłodszych. Dotychczas odbyło się pięć edycji spotkań, wszystkie bardzo pozytywnie ocenione nie tylko przez uczestników, ale także Sanepid i Kuratorium Oświaty. Obóz dedykowany jest lubiącym aktywny wypoczynek, nowe wyzwania i dobrą, zespołową zabawę.

Przygoda z żaglami - dla dzieci i młodzieży

Żeglarstwo to świetny sport dla wszystkich - kto spróbuje, ten nigdy nie żałuje. Na pewno jest to ważna przygoda dla dzieci i młodzieży, pozwala odkryć zupełnie nowy, ekscytujący świat.

Wąsko i z atrakcjami – relacja z czterodniowego spływu Rawką

Plany na długi czerwcowy weekend mieliśmy od dawna i w żadnej mierze nie obejmowały one spływu kajakowego. Miały być rodzinne rowery dookoła Warszawy, a potem triathlon w Ślesinie. Życie (a dokładniej – kontuzja nogi) zweryfikowało plany i cztery dni przed „godziną zero” zapadła decyzja, że tym razem będziemy rozwijać górne partie mięśni. Trzeba było tylko wybrać rzekę (całkiem prosta sprawa) i namierzyć wypożyczalnię, która byłaby w stanie zaoferować nam dwa dwuosobowe kajaki.

Komentarze

czwartek, 22 maj 2014 10:04 napisane przez Kuba

ja korzystałem z usług wypożyczalni kajaków Marco ze Śniadówka, super obsługa, nigdy nie było z niczym problemu. Panowie moment przyjechali po telefonie o dotarciu do miejsca docelowego. Duży plac z grillem, boiskiem do siatkówki, miejsce na ognisko, mini pole namiotowe (czyli możemy zrobić spływ nawet dwu dniowy). Trzeba tylko zarezerwować wcześniej kajaki, na ich stronie internetowej www.kajaki-marco.pl jest telefon, tam można dzwonić i rezerwować.

Z czystym sumieniem polecam

poniedziałek, 11 marzec 2013 19:58 napisane przez newania

Prawdę powiedziawszy trochę mnie zaskoczył tego typu artykuł w pierwszej połowie marca przy kilku stopniowym mrozie za oknem i zaspach śniegu... ale...
Z naszą 4 letnią córką byliśmy już od dwóch lat jeździmy na weekendowe spływy kajakowe na Wdę z noclegiem pod namiotem. I na pewno w tym roku też pojedziemy, może nawet na troszkę dłuższy spływ. Polecam wszystkim rodzinom, to naprawdę niesamowite obcowanie z przyrodą. I da się to zorganizować nawet przy bardzo żywym dziecku :)

Skomentuj

Upewnij się, że pola oznaczone wymagane gwiazdką (*) zostały wypełnione. Kod HTML nie jest dozwolony.

UWAGA! Ten serwis używa plików cookies i podobnych technologii. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej informacji o plikach cookies w dziale Regulamin.