konkurs link

newsletter

  • 21.3.2019, Imieniny obchodzą: Lubomir, Benedykt, Mikołaj
 
 

Power joga nie tylko dla odważnych!

Power joga nie tylko dla odważnych!
Szybkość, moc i energia - te trzy słowa z pewnością nie kojarzą nam się jako pierwsze, kiedy myślimy o jodze. A jednak! Ostatnio furorę robi power joga -  najbardziej energetyczna odmiana tej dyscypliny, stawiająca na mocną pracę z ciałem. Bez względu na to, czy jesteś wytrawną joginką, czy dopiero zaczęłaś interesować się jogą lub szukasz ćwiczeń dla siebie, musisz tego spróbować! A pomoże Ci w tym nowa kolekcja do jogi Natura przygotowana przez sieć sklepów Decathlon. 
 
Geneza power jogi 

Power joga wywodzi się z ashtangi, czyli dynamicznej odmiany jogi, i fitnessu, a jej powstanie miało na celu spopularyzowanie ashtangi wśród szerszego grona odbiorców. Wynalezienie i rozwój tego stylu pracy z ciałem przypisuje się dwóm nauczycielom ashtangi, a jednocześnie uczniom mistrza jogi – Sri K. Pattabhiego Joisa: Beryl Bender Birch z Nowego Jorku i Bryanowi Kestowi z Los Angeles. Już od początku swojego istnienia, w latach 90. XX wieku, power joga zdobyła ogromne powodzenie, zwłaszcza wśród amerykańskich sportowców. 
 
Czym jest power joga?

W przeciwieństwie do tradycyjnej jogi, power joga jest niezwykle dynamiczna i intensywna. Tutaj również trzeba wytrwać w pozycji, ale krócej, a ćwiczenia zawierają w sobie elementy fitnessu. Celem power jogi jest bowiem rozwój elastyczności i siły ciała oraz poprawa wytrzymałości.  
 
Jak to wygląda?
 

Idąc na trening power jogi, nie oczekuj spokojnego, powolnego rytmu hatha jogi. Zamiast koncentrować się na kolejnych asanach, będziesz szybko i płynnie zmieniać pozycje, wplatając między nie ćwiczenia fitnessowe. Tutaj bardziej niż na precyzję, stawia się na płynne łączenie ćwiczeń w sekwencję energicznych ruchów. Dlatego bardzo ważne jest, aby podczas ćwiczeń nie musieć zwracać uwagi na ubranie. Zaopatrz się w odpowiedni strój, który zapewnia maksymalną swobodę ruchu. Sprawdź np. gamę ubrań YOGA+ dostępną w sieci Decathlon, która została zaprojektowana z myślą o komforcie uprawiających jogę i jak druga skóra dopasowuje się do każdego ruchu, co sprawdza się zwłaszcza podczas wykonywania odwróconych pozycji. Ponadto gęsty, nieprześwitujący materiał gwarantuje poczucie komfortu w każdej chwili. Warto też zainwestować w ciepłą bluzę, która utrzyma temperaturę ciała podczas relaksu pod koniec treningu, np. bluzę polarową Domyos, która zapewni ci dobre samopoczucie przed zajęciami i po ich zakończeniu.
 
Dla kogo ta odmiana jogi?
 

- Mogłoby się wydawać, że słowo power sugeruje, iż zajęcia dedykowane są zaawansowanym joginom, którzy szukają czegoś więcej w swojej praktyce. Tymczasem słowo to bardziej odnosi się do rodzaju zajęć niż do ich poziomu zaawansowania - mówi Karola Jaworska, joginka i nauczycielka power jogi.
A zatem power joga jest dla wszystkich, a szczególnie dla tych, którzy w jodze poszukują pozytywnej energii albo chcieliby skutecznie wzmocnić mięśnie, poprawić koordynację, a przy okazji stracić trochę zbędnych kalorii. Power jogę powinny też koniecznie wypróbować osoby, które poszukują wymagającego sportu lub uprawiają już inną dyscyplinę. Ta odmiana jogi jest bowiem niezwykle korzystnym uzupełnieniem innych aktywności fizycznej.
 
Połączenie ducha i ciała

Jak mówił jeden z największych autorytetów hatha jogi B.K.S. Iyengar: „Twoje ciało jest w przeszłości. Twój umysł w przyszłości. W jodze łączą się razem w teraźniejszości”. Aby nic nie zakłócało tego połączenia, Decathlon przygotował nową kolekcję Natura na jesień-zima 2017, która pomoże ci się w pełni i harmonijnie zanurzyć w przyjemności uprawiania power jogi. Znakiem rozpoznawczym kolekcji jest symbol czakry. Wysokiej jakości koszulki bezszwowe, wygodne rybaczki i krótkie, obcisłe topy zostały wykonane z miękkich, oddychających i nieprześwitujących materiałów. W gamie ubrań przewija się motyw zorzy polarnej oraz dwa kolory: zielony Everest i czerwony Scarlet. A wszystko po to, aby osiągnąć pełną harmonię duszy i ciała! 

Karola Jaworska - joginka, nauczycielka power jogi i właścicielka YogaHome.pl - kameralnego, domowego studia jogi. Najważniejsza jest mata. Jeżeli tak jak ja zakochasz się w jodze, na macie spędzisz dużą część życia. To będzie twoje miejsce, twój kawałek domu. Mata, którą wybierzesz, musi być przeznaczona do jogi. Mata do power jogi nie może być śliska, jej stopień twardości i grubość to cecha, którą dobierasz bardziej miękkiej macie, jednak miękkie maty utrudniają pozycje równoważne, więc najmądrzej jest przetestować i dobrać ją do własnych potrzeb. W drugiej kolejności musisz zająć się strojem. Najlepiej sprawdzają się przylegające do ciała spodnie i bluzka niekrępująca ruchów, ale też niezbyt obszerna. Dobrze dopasowany stanik sportowy dla pań to również ważny element, bo w jodze wyginamy się na wszystkie strony i czasem wisimy głową w dół. 
 
 
Opublikowano w: Sportowa czytelnia

Czytaj także

Zanim pobiegniesz, czyli jak rozpocząć przygodę z bieganiem

Bieganie - popularny sport, wspaniała pasja. Ta aktywność potrafi wciągnąć nawet najbardziej leniwych. Jak przygotować się do biegania, by uniknąć kontuzji?

Narciarstwo bez tajemnic. Strój

Po skompletowaniu sprzętu narciarskiego zazwyczaj kolejnym dylematem, przed którym stają rodzice, jest odpowiednie ubranie dziecka na stok. Niby prosta sprawa, ale i przy tym można popełnić wiele błędów. W sklepach sportowych aż roi się od kolorowych i bardzo kuszących ubrań. Jednak nie to jest najważniejsze. Podstawową rzeczą, na którą należy zwrócić uwagę, jest praktyczność i nieprzemakalność ubrań.

Bowling od najmłodszych lat – rozmowa z instruktorem

Bowling jest sportem bardzo bezpiecznym, wypadki praktycznie się nie zdarzają – mówi Kamil Zieliński, instruktor z Hulakula w Warszawie w rozmowie z portalem SportowaRodzina.pl.

Wiosenne porządki w diecie

Aby zwalczyć skutki wiosennego przesilenia, należy w pierwszej kolejności przyjrzeć się swojej diecie i zastanowić, czy dostarczamy organizmowi produktów, które zawierają elementy cenne dla zdrowia. Różnorodna i zbilansowana dieta to klucz do zdrowia, dobrego samopoczucia oraz budowania odporności. W ustaleniu, jak powinna wyglądać zdrowa dieta i z jakich produktów powinna się składać, pomogą nam zasady ujęte w Piramidzie Zdrowego Żywienia i Aktywności Fizycznej opublikowanej w 2016 roku przez Instytut Żywności i Żywienia (IŻŻ). Zgodnie z założeniami piramidy, należy spożywać 4-5 posiłków dziennie o regularnych porach (w odstępach czasowych ok. 3-4 h).

Jak aktywnie spędzić z dzieckiem wakacje, wyjeżdżając z biurem podróży

Wiosna w pełni, więc wielu z nas zastanawia się już nad wakacjami. Przeglądamy oferty biur podróży w poszukiwaniu wycieczki, która nie tylko spełni nasze wymagania co do lokalizacje i środka transportu, ale również na której będą odpowiednie warunki dla naszych dzieci. 

Skomentuj

Upewnij się, że pola oznaczone wymagane gwiazdką (*) zostały wypełnione. Kod HTML nie jest dozwolony.

UWAGA! Ten serwis używa plików cookies i podobnych technologii. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej informacji o plikach cookies w dziale Regulamin.