konkurs link

newsletter

  • 26.3.2019, Imieniny obchodzą: Teodor, Emanuela, Larysa
 
 

Najedzeni, wypoczęci… czas na trening!

Najedzeni, wypoczęci… czas na trening!
Czy wiecie, że w czasie wigilijnej kolacji „pochłaniamy” około 2500 kalorii! To średnio tyle, ile wynosi dzienne zapotrzebowanie energetyczne dla dorosłego człowieka. Oto kilka wskazówek Doriana Łomży, trenera przygotowania motorycznego z Carolina Medical Center, jak tę nadwyżkę energetyczną spalić. 

Podczas dwugodzinnego spaceru w zimowych warunkach możemy spalić nawet do 500 kcal. Organizm człowieka musi utrzymać stałą temperaturę ciała równą 36,6 stopni. Przebywanie w środowisku, gdzie temperatura zewnętrzna jest bliska 0 stopni, powoduje, że organizm musi wydatkować więcej energii, aby utrzymać stałą ciepłotę ciała! Zatem ruszajmy zza świątecznych stołów na spacer!
 
Zimowa aura sprzyja zimowym sportom! Intensywna jazda na łyżwach przez godzinę to wydatek około 500 kcal. Tyle samo spalisz podczas jazdy na nartach (pod warunkiem, że nie spędzisz większości czasu wjeżdżając kolejką górską).
 
Chcesz spalić kolejne 500 kcal? Godzina ciągłego pływania jest doskonałym sposobem na spalenie wigilijnej kolacji, a dodatkowo wzmocni nasze plecy i ramiona.
 
Amatorzy biegania w przerwie świątecznej nie powinni rezygnować ze swojej ukochanej aktywności fizycznej. Godzina spokojnego biegu wieczorową porą to wydatek energetyczny rzędu 500 kcal.
 
Podczas przerwy świąteczno-noworocznej warto odwiedzić lokalną siłownię. Nic tak nie poprawi samopoczucia, jak wykonanie treningu siłowego nawet z ciężarem własnego ciała. Nie musisz być zawodowym atletą, aby zrobić trening. Pompki, podciągania, przysiady, skakanka, brzuszki obudzą Twoje mięśnie ze świątecznego letargu, a Ty pozbędziesz się dodatkowych kalorii – nawet 500!
 
 Jak efektywnie spalić 2500 kcal? Przetestuj pięciodniową propozycję naszego trenera i wejdź w nowy rok pełen wigoru i energii!
 
Zaczynamy!
 
Pierwszy dzień po świętach – środa 27.12
Wygospodaruj 2h na rodzinny spacer z najbliższymi – 500 kcal
 
Drugi dzień po świętach – czwartek 28.12
Wybierz się na pobliskie lodowisko i szalej przez godzinę – 500 kcal
 
Trzeci dzień po świętach – piątek 29.12
Zrób sobie wolny wieczór i popływaj na basenie – 500 kcal
 
Czwarty dzień po świętach – sobota 30.12
Masz wolny weekend? Świetnie pobiegaj przez godzinę rano, aby dobrze rozpocząć dzień – 500 kcal
 
Piąty dzień po świętach – Sylwester!
Panowie ruszają na siłownie, aby poprawić klatkę piersiową i barki przed sylwestrową imprezą, w tym czasie Panie modelują pośladki, robiąc serię intensywnych przysiadów – 500 kcal
 
I tak oto, po pięciu aktywnie spędzonych dniach nie ma śladu po obfitej wigilijnej kolacji.
 
Więcej informacji o Carolina Medical Center w Warszawie na www.carolina.pl 

Dorian Łomża – trener personalny, dyplomowany trener przygotowania motorycznego, instruktor kulturystyki i dietetyk sportowy. Dorian jest członkiem Akademii Triathlonu, specjalizuje się w sportach wytrzymałościowych i sportach sylwetkowych. W Carolina Medical Center wraz z zespołem najlepszych lekarzy i fizjoterapeutów prowadzi treningi personalne w oparciu o najnowszą wiedzę medyczną i sportową. Współpracuje m.in. z Oktawią Nowacką, która w 2016 r. w Rio de Janeiro podczas Letnich Igrzysk Olimpijskich zdobyła brązowy medal w pięcioboju nowoczesnym.
Opublikowano w: Sportowa czytelnia

Czytaj także

Narciarstwo bez tajemnic. Dobór sprzętu

Jedną z ważniejszych rzeczy, o których trzeba pomyśleć, wysyłając dziecko na pierwsze zajęcia narciarskie jest sprzęt. Za małe lub zbyt duże buty narciarskie czy za długie narty mogą zniechęcić do nauki i spowodować, że dziecko nie będzie chciało jej kontynuować. Dlatego tym razem w kilku słowach wyjaśnię, na co zwrócić uwagę w czasie wyboru sprzętu narciarskiego dla małego narciarza.

Na polu i w górach - aktywnie z niemowlęciem. Wyniki konkursu

Zastanawialiście się kiedyś, w jaki sposób nadal realizować swoje sportowe pasje po pojawieniu się na świecie dzieci? Uczestnicy konkursu "Aktywnie z niemowlęciem" udowodnili, że jest to możliwe - i to niemal od pierwszych tygodni życia potomka. Szczególnie dwie opowieści zrobiły na nas wrażenie. Dlatego postanowiliśmy wyróżnić ich autorki - Martę Kopyt i Beatę Chmiel, nagrodami ufundowanymi przez Miffyshop.pl. Gratulujemy, a wsyzstkich zachęcamy do przeczytania nadesłanych prac i brania przykładu!

Zdrowo i Sportowo - Akcja dla przedszkoli i szkół podstawowych

Zdrowo i Sportowo to akcja skierowana do przedszkoli oraz szkół podstawowych. Jej głównym celem jest aktywizacja ruchowa dzieci do 10. roku życia. Chodzi o to, by pokazać dzieciom, jak fajne jest uprawianie sportu, czy też ogólnie aktywność ruchową. Ile przynosi to radości, jak wpływa na sprawność, samopoczucie, buduje relacje z innymi członkami grupy. Służą temu zajęcia sportowe, które przeprowadzane są w zgłoszonych do projektu placówkach.

7 kultowych zabaw z dzieciństwa, które musisz pokazać swoim dzieciom!

Pamiętacie zabawę w podchody? A może tak jak Monika Pyrek graliście w „kozła”? Pora na prawdziwą podróż w czasie, czyli przypomnienie najwspanialszych aktywnych zabaw z dzieciństwa, które trzeba pokazać swojemu dziecku!

Wyjątkowa książka "AIKIDO nie tylko dla dzieci"

Aikido to japońska sztuka walki, którą może uprawiać każdy! Mia i Enzo – bohaterowie książki – w przyjazny i ciekawy sposób prezentują zasady, elementy techniczne, a także praktyczny i edukacyjny wymiar uprawiania aikido.

Skomentuj

Upewnij się, że pola oznaczone wymagane gwiazdką (*) zostały wypełnione. Kod HTML nie jest dozwolony.

UWAGA! Ten serwis używa plików cookies i podobnych technologii. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej informacji o plikach cookies w dziale Regulamin.