konkurs link

newsletter

  • 27.5.2017, Imieniny obchodzą: Juliusz, Magdalena, Jan
 
 

Regatta radzi: Bądź eko-świadomy!

Regatta radzi: Bądź eko-świadomy!
Segregacja śmieci, oszczędzanie wody czy używanie energooszczędnych żarówek - można być eko na różne sposoby. Proekologicznym zachowaniem jest także wybór odzieży, do produkcji której nie zostały użyte szkodliwe dla ludzi i otoczenia związki. Nie stosuje ich w swoich produktach marka Regatta.
Regatta należy obecnie do liderów biznesu odpowiedzialnego społecznie w Europie oraz uważana jest za jedną z najbardziej ekologicznych firm na świecie.

„Jesteśmy rodzinną firmą, a nie wielką korporacją. Dlatego oprócz zysku wielkie znaczenie mają dla nas również inne rzeczy bliskie każdemu, kto kocha przyrodę i chce spędzać czas w górach, lesie czy parku. Wiemy, że produkcja wysokiej jakości ubrań ma wpływ na środowisko i społeczeństwo, w którym żyjemy, dlatego wprowadziliśmy szereg działań i podejmujemy kolejne, żeby chronić środowisko i wspierać rozwój podobnych inicjatyw społecznych” - deklarują właściciele firmy, rodzina Black.
 
Niektóre związki chemiczne polepszające właściwości produktów są szkodliwe dla ludzi i otoczenia. Regatta całkowicie wyelimonowała te stare rozwiązania i dostarcza produkty w pełni wolne od rakotwórczego PFOA, czyli kwasu perfluorooktanowego. Używany jest on przy produkcji odzieży i produktów posiadających właściwości wodoodporne i może przedostać się do środowiska. Poza tym jest bardzo trudny do wydalenia z organizmu. Określa się go jako „potencjalnie rakotwórczy dla ludzi”. Znajduje się na „czerwonej” liście produktów chemicznych UE (nie zakazanych, ale prawdopodobnie zakazanych w najbliższych latach).
 
„Ludzkie zdrowie i to, co po nas pozostawimy, jest ważniejsze dla nas od maksymalizacji zysków” - wyjaśnia Keith Black. „Oczywiście wycofanie PFOA i znalezienie alternatywy wiązało się z poniesieniem sporego kosztu, ale ponieważ jesteśmy firmą rodzinną, a nie giełdowym koncernem, właściciel może podejmować działania zgodne ze swoimi przekonaniami, a nie pod naciskiem giełdy lub banków” - podkreśla.
 
Regatta nie tylko wycofała PFOA z produkcji, mimo że nie ma takiego przymusu, ale także wprowadziła i nadal rozwija szereg innych standardów ekologicznych.
 
Wszyscy dostawcy firmy i producenci muszą przejść weryfikację, która obejmuje sprawdzenie czy posiadają odpowiednie pozwolenia, prowadzone są procesy zarządzania i monitorowania odpadów, oczyszczania wody, likwidacji materiałów oraz czy zostały stworzone odpowiednie warunki pracy dla pracowników. Audyty są przeprowadzane regularnie przez specjalistyczne firmy zewnętrzne oraz pracowników Regatta Outdoors Group. Regatta prowadzi także badania wszystkich partii materiałów używanych do produkcji i wyrobów gotowych, mające na celu sprawdzenie zgodności z parametrami oraz to, czy do ich produkcji nie korzystano z żadnych toksycznych i zakazanych substancji chemicznych.
 
Poprzez Regatta Foundation Keith Black, właściciel firmy Regatta, wspiera różne działania prospołeczne, jak np. pomoc dla wioski Batticaloa, umożliwiająca jej odbudowę po tsunami, które zniszczyło duże tereny Azji Południowo-Wschodniej, budowa 4-piętrowej szkoły w Savar w Bangladeszu, czy pomoc dla Gorilla Fund International założonej przez Dian Fossey na rzecz ochrony goryli w Rwandzie. Oprócz tego prowadzonych jest wiele lokalnych działań, wspierających wydarzenia, osoby i organizacje czynne społecznie. W Polsce wsparcie otrzymują inicjatywy na rzecz szerzenia kultury fizycznej i wszelkiego rodzaju aktywności. Pod hasłem Regatta RUSZ SIĘ! do tej pory odbyło się 200 imprez, w których wzięło udział ponad 70 tysięcy uczestników, a wszystkich osób objętych programem było blisko pół miliona!
 
Nawet podczas zakupów w sklepie sportowym warto być eko-świadomym. Regatta wierzy, że jej klienci należą właśnie do takich osób. Kieruje swoją ofertę do wszystkich, którzy lubią aktywności na świeżym powietrzu, spędzanie czasu blisko natury oraz dbają o to, by piękna przyroda przetrwała dla przyszłym pokoleń.
 
 
Regatta to jedna z najbardziej popularnych brytyjskich marek dla miłośników outdooru. Ideą marki jest tworzenie wytrzymałych i wygodnych ubrań dla wszystkich, którzy niezależnie od warunków chcą aktywnie spędzać czas na świeżym powietrzu. W ofercie Regatta znajdują się: odzież, obuwie i akcesoria turystyczno-sportowe dla dzieci oraz dorosłych w bardzo szerokiej rozmiarówce. 
Opublikowano w: Ciekawostki

Czytaj także

Bieg na 5 i 10 km. Od startu do mety

Książka napisana przez Graeme’a Hilditcha – doświadczonego biegacza i trenera, który przygotował programy dla wielu organizacji charytatywnych organizujących biegi na 5 i 10 km – jest praktycznym przewodnikiem, który wyjaśnia zawiłości treningów i pokazuje, jak osiągnąć sukces w bieganiu.

POLSAT JimJam patronem zimowej kampanii „Bez kasku nie jadę”

POLSAT JimJam przypomina – nie ma zimą bezpiecznej zabawy bez kasku! Tym razem dziecięca telewizja poprzez kampanię „Bez kasku nie jadę” zachęca do ochrony głowy maluchów podczas śnieżnych harców na nartach, snowboardzie czy łyżwach. Pomysłodawcą kampanii jest portal SportowaRodzina.pl, a jej ambasadorami sportowcy i komentatorzy sportowi. Wśród nich Bożydar Iwanow i Mateusz Borek z Telewizji POLSAT.

Ponad ćwierć miliona dzieci w XV edycji Turnieju „Z Podwórka na Stadion o Puchar Tymbarku”

W ostatnim tygodniu października rozegrane zostaną pierwsze mecze XV Turnieju „Z Podwórka na Stadion o Puchar Tymbarku”. Do jubileuszowej edycji zgłoszonych zostało ponad 270 tys. dzieci z całej Polski, które rywalizować będą w trzech kategoriach wiekowych. Zwycięzców poznamy w maju przyszłego roku podczas Wielkiego Finału na Stadionie Narodowym w Warszawie.

"Messi, Falcao, Ronaldo. Trzy niezwykłe przykłady, które pomogą rozwinąć talent u ciebie i twoich dzieci" w wydawnictwie AHA

Leo Messi, Radamel Falcao i Cristiano Ronaldo to zdecydowanie najlepsi strzelcy świata. Choć ich kariery diametralnie się różnią, mają jeden, istotny punkt wspólny: sukces, jaki udało im się osiągnąć, nie jest dziełem przypadku! Jak odnaleźli swoje powołanie, skąd czerpali siłę i mądrość, by pokonywać trudności w życiu i na boisku?

Co piąty Polak chce wyjechać na urlop w polskie góry

Na południe Polski przyciągają urlopowiczów przede wszystkim piękne widoki. Duże znaczenie mają również górski mikroklimat i świeże powietrze. Turyści najczęściej wybiorą Tatry, w dalszej kolejności Bieszczady i Beskidy. Co ciekawe, jak pokazuje badanie zrealizowane przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS na zlecenie Polskich Kolei Linowych, wypoczynek w polskich górach to plan na wakacje deklarowany częściej, niż urlop nad morzem. Sporo turystów wybiera się też za granicę. Co trzeci z nas swój wolny od pracy czas planuje spędzić w domu. 

Skomentuj

Upewnij się, że pola oznaczone wymagane gwiazdką (*) zostały wypełnione. Kod HTML nie jest dozwolony.

UWAGA! Ten serwis używa plików cookies i podobnych technologii. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej informacji o plikach cookies w dziale Regulamin.