konkurs link

newsletter

  • 23.9.2019, Imieniny obchodzą: Tekla, Bogusław
 
 

Przeskocz swoje możliwości w Airo!

Przeskocz swoje możliwości w Airo!
Salto w tył, inaczej backflip, to jedno z najbardziej popularnych i spektakularnych ćwiczeń akrobatycznych. Park trampolin to doskonałe miejsce do przełamania barier psychicznych i bezpiecznej nauki tej widowiskowej figury. Sukces to tylko kwestia czasu i ostatecznie zależy od poziomu przygotowania organizmu, wparcia doświadczonego trenera i czasu, jaki poświęcamy na trening. Niezależnie jak długo zajmie nam nauka satysfakcja z pierwszego samodzielnego salta będzie ogromna i tylko podsyci apetyt na nowe wyzwania w parku trampolin.
Jak w każdej dyscyplinie tak samo w akrobatyce bardzo ważne jest przygotowanie organizmu, zarówno w długim terminie, jak i przed samymi ćwiczeniami. Bardziej skomplikowane ewolucje wymagają zaangażowania całego ciała, dlatego warto zadbać wcześniej o wzmocnienie mięśni nóg i mięśni głębokich oraz pracę nad rozciągnięciem. Równie istotna jest rozgrzewka bezpośrednio przed treningiem. Odpowiednie rozgrzanie mięśni pozwala na wykorzystanie pełnego potencjału ciała i przejście przez proces nauki bez niepotrzebnych kontuzji.


Po odpowiednim przygotowaniu ciała możemy przejść w końcu do wykonania salta. Nie tak szybko.
­
Naukę z podopiecznymi zawsze rozpoczynam od zaprezentowania akrobacji i wskazania kluczowych elementów, które składają się na daną figurę. Przy wykonaniu kucznego salta w tył zwracam uwagę na mocne wybicie i nakrycie się nogami w powietrzu po przyciągnięciu do klatki piersiowej. – opowiada Michał Nowicki, trener w Airo i dodaje: Po takim wstępie przechodzimy do kilku ćwiczeń wprowadzających. Zaczynamy od nauki przewrotu w tył, który pozwala na oswojenie ciała z rotacją w tym kierunku. Następnie przechodzimy do symulacji, w trakcie której leżąc na plecach, odtwarzamy wszystkie ruchy ciała towarzyszące wykonaniu salta. To bardzo ważna część nauki, bo dzięki niej utrwala się sekwencję ruchów niezbędną do wykonania salta bez konieczności wykonywania samej akrobacji.

Po opanowaniu wszystkich elementów z symulacji czas na naukę wybicia z trampoliny i lądowanie na plecach. Najlepiej robić to na materac znajdujący się na podwyższeniu, mniej więcej na wysokości pasa. Ćwiczenie pozwala na wypracowanie mechaniki dobrego wybicia niezbędnego do wykonania salta w tył. Po opanowaniu elementu rozszerzamy lądowanie o nakrywanie się nogami.

Kiedy widzę, że uczeń pewnie czuje się z wszystkimi elementami i ćwiczeniami wprowadzającymi, proponuję próbę wykonania asekurowanego salta w tył na materac. ­– mówi Michał i uspokaja: Przy pierwszych próbach podkładam ręce pod plecy podopiecznego, co pozwala dużo szybciej przełamać strach przed skokiem. Z upływem czasu pomagam coraz mniej, a asekuracja służy tylko komfortowi psychicznemu uczącego się.


Po nabraniu pewności i wyeliminowaniu błędów w końcu przychodzi czas na samodzielną próbę, co jest niemałą satysfakcją dla każdego uczącego się, jak i trenera. Dalsza część nauki to doskonalenie techniki, praca nad wybranymi elementami, których doszlifowanie pozwala wykonać salto w tył efektywniej, a w przyszłości łączyć je z innymi elementami akrobacji. W procesie nauki i doskonalenia salta, jaki i innych akrobacji, niezwykle pomocna jest infrastruktura parku trampolin Airo. Możemy ćwiczyć skoki do basenu z gąbkami, na poduchę powietrzną, następnie wykonać pierwsze salto na ścieżce, na trochę bardziej wymagającym airtacku by w końcu zrobić backflipa na normalnej, nawierzchni.


W nauce backflipa warto pamiętać o najczęstszych błędach takich jak: wybiciu do tyłu zamiast do góry, lądowaniu poza punktem wybicia czy zbyt gwałtowanemu wyprostowaniu ciała. – podsumowuje Michał Nowicki i zapewnia: Jeśli tylko nie macie żadnych przeciwskazań medycznych, wykonanie salta w tył pod opieką doświadczonego trenera to tylko kwestia czasu. Sprawi wam to niemałą satysfakcję i tylko podsyci apetyt na więcej. Wpadnijcie do Airo, to razem zrobimy ten wielki „skok” w waszych umiejętnościach.

Niezależnie od tego, czy jesteście mistrzami akrobacji, czy dopiero zamierzacie zacząć swoją przygodę z ewolucjami na trampolinach, musicie pamiętać o podstawowych zasadach obowiązujących w parku trampolin. Żeby skakać i uczyć się w komfortowych i bezpiecznych warunkach, przed wejściem na arenę należy pamiętać o:

1. odpowiednim stroju – wygodnej koszulce i spodniach oraz skarpetkach antypoślizgowych,
2. opróżnieniu kieszeni i pozostawieniu biżuterii w szafce,
3. wyrzuceniu gumy do żucia.

A gdy już przekroczy się granicę oddzielająca twardą podłogę od areny trampolin, ważne jest, aby:

1. dobrze się rozgrzać,

2. skakać z głową, czyli pamiętać o podstawowych zasadach, takich jak: skakanie na środku trampoliny, lądowanie na obydwu stopach, niewskakiwanie na zajętą trampolinę oraz na twarde podłoże znajdujące się wokół niej,

3. stosowanie się do poleceń trenerów i obsługi parku.
To kluczowe zasady, obowiązujące we wszystkich parkach trampolin. Nie zdadzą się one na nic, jeżeli nie dodamy do nich zdrowego rozsądku, dzięki któremu każdej wizycie w Airo towarzyszyć będzie uśmiech i satysfakcja z opanowania nowych umiejętności.
 
Opublikowano w: Ciekawostki

Czytaj także

Bezpieczeństwo na stoku – w komiksie

Pruszący za oknami śnieg zachęca do wyjścia na powietrze i wesołej zabawy na śniegu. Wczesna zima to także okazja do przekazania dzieciom wiedzy o tym, jak zdrowo i bezpiecznie przetrwać zimę. Jeśli zatem szukasz odpowiedzi na pytanie: „Jak przygotować dziecko do wyjazdu na narty?”, te wskazówki są dla ciebie!

Wady postawy u dzieci – FAKTY i MITY

 
90% dzieci w Polsce ma wady postawy - alarmuje Instytut Matki i Dziecka. U progu nowego roku szkolnego dowiedz się, dlaczego warto ograniczyć jedzenie szpinaku, czy worek na książki to dobry wybór oraz czy pływanie zawsze służy kręgosłupowi.

Zanim wyruszysz na szlak, przeczytaj wskazówki!

Lato to tradycyjnie czas wyjazdów, urlopów i organizowania wycieczek. Sporo osób wybiera góry jako cel rodzinnych wypadów czy wędrówek w gronie przyjaciół. Dbając o bezpieczeństwo swoich klientów, z których większość to miłośnicy aktywności na świeżym powietrzu, Regatta przygotowała graficzny poradnik bezpiecznego poruszania się po szlakach. W formie plakatu zobaczymy go w 160 schroniskach górskich PTTK oraz większych oddziałach miejskich.

„Na boisku” – premiera pierwszego tomu nowej serii

Sport jest twoją pasją? Jesteś kibicem, który nie ominie żadnego meczu, żadnej relacji z olimpiady? A może marzysz o tym, by zacząć uprawiać sport, ale nie wiesz, jaką dyscyplinę wybrać? Niezależnie od tego, do której z opisywanych grup należysz, seria Wybieram swój sport Łukasza Olkowicza jest dla ciebie. Pierwszy tom pt. „Na boisku” ukaże się już 5 października nakładem wydawnictwa Polarny Lis!

Katowice i okolice: gdzie uprawiać sport?

Sport to zdrowie, oczywiście w rozsądnych ilościach. Lepiej się ćwiczy, gdy otoczenie jest nam przyjazne. Gdzie stawać się fit, jeśli mieszkamy, np. w Katowicach? Oto kilka propozycji! 

Skomentuj

Upewnij się, że pola oznaczone wymagane gwiazdką (*) zostały wypełnione. Kod HTML nie jest dozwolony.

UWAGA! Ten serwis używa plików cookies i podobnych technologii. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej informacji o plikach cookies w dziale Regulamin.