konkurs link

newsletter

  • 23.5.2019, Imieniny obchodzą: Iwona, Michał, Dezyriusz
 
 

Jubileusz ikony outdooru z Kanady - Kamik świętuje 120. urodziny!

Jubileusz ikony outdooru z Kanady - Kamik świętuje 120. urodziny!
Historia brandu specjalizującego się w produkcji śniegowców na ekstremalnie niskie temperatury sięga 1898 roku. Rodzinny biznes na przestrzeni lat rozrósł się do pokaźnych rozmiarów. Dziś firma Genfoot Inc, właściciel marki Kamik, zatrudnia ponad 400 pracowników i obecna jest na pięciu kontynentach, w blisko 50 krajach, w tym - od 2011 roku - również w Polsce. Niezmiennie kultywuje swoje tradycje i czynami podkreśla swoje proekologiczne podejście biznesowe. Tu działalność zgodna z zasadami Społecznej Odpowiedzialności Biznesu (CSR) jest fundamentem działania, nie chwilowym trendem na potrzeby celów PR-owych. Troska o środowisko naturalne, zatrudnianie lokalnych pracowników i bazowanie na materiałach od lokalnych dostawców - również tych pochodzących z recyklingu - stanowią podstawę produkcji Kamika. Poznajcie brand, który za pomocą sloganów #KamikStepOutside oraz #FreeYourPlay namawia rodziny do aktywnego spędzania czasu na świeżym powietrzu. Przed Wami historia Kamika - 120-letniej ikony kanadyjskiego outdooru.
Najwyższą wartością dla Cook’ów, będących właścicielami marki, jest rodzina. Dlatego od trzech pokoleń starają się oni dostarczyć najwyższej jakości obuwie dla kobiet, mężczyzn i dzieci. W ofercie Kamika znajdują się nie tylko śniegowce na ekstremalne mrozy (np. model obuwia Cody ochroni stopę w temperaturze dochodzącej do -74°C!), ale i eleganckie, zimowe buty miejskie, kalosze czy sandały. Ponadto, od 2013 roku Kamik, w kooperacji z kanadyjską firmą Gusti International Inc, produkuje zimową odzież dla dzieci. 
 
Wieloletnie doświadczenie w produkcji obuwia pozwoliło na dopracowanie i usprawnienie wszelkich procesów produkcyjnych. W fabrykach wdrażane są koncepcje takie jak Kaizen czy Just-in-time. Pierwsza z nich - tłumacząc najogólniej - związana jest z doskonaleniem poszczególnych aspektów działalności firmy. Druga wiąże się z dostarczaniem materiałów do wytworzenia produktów dokładnie w takiej ilości, jakiej potrzebuje firma, i dokładnie w takim czasie, w jakim są one potrzebne. Założyciele i obecne kierownictwo za cel obierali sobie ochronę środowiska naturalnego. Zakłady produkcyjne działają zgodnie z koncepcją Zero Waste, polegającą na ograniczaniu do absolutnego minimum ilości odpadów powstałych w procesie produkcji. Jak to wygląda w praktyce? Instalacje w fabryce w Montrealu zasilane są przez elektrownie wodne, a woda, wykorzystywana do chłodzenia podczas produkcji, poddawana jest recyklingowi. Dzięki temu w ciągu roku udaje się zaoszczędzić jej zasoby, które pomieściłoby 15 basenów olimpijskich. Produkując wkładki do butów, Genfoot używa materiałów pozyskanych z plastikowych butelek, poddanych wcześniej procesowi recyklingu. Szacuje się, że dzięki temu firma utylizuje około trzech milionów butelek rocznie! A prawdziwą dumą Genfoot jest fakt, iż pomimo wysokich kosztów produkcji, aż 73% produkcji udało się utrzymać w Ameryce Północnej. Dzięki temu sporą część pracowników firmy stanowią lokalni mieszkańcy.

kamik
 
Jakie były początki Kamika? Legendę marki rozpoczął William Cook w 1898 roku. Na początku w kręgu jego   zainteresowań nie były jednak buty, a odzież. Szybko to się zmieniło i w 1912 roku w Moncton w Nowym Brunszwiku otworzył pierwszy z 16 sklepów obuwniczych. Równolegle rozpoczął sprzedaż hurtową wyprodukowanych przez siebie butów pod nazwą „William Cook Shoes”. Kluczowe w rozwoju firmy okazało się dobranie odpowiedniego partnera. W 1930 roku William poślubił Evę Beannout. Była ona dla niego wsparciem w trudnych chwilach i doradzała mu również biznesowo. Zaowocowało to podjęciem współpracy z Japończykami i Chińczykami. Tym samym William Cook, jako jeden z pierwszych mieszkańców Ameryki Północnej, rozpoczął eksport swoich produktów do Azji. Jednak już nie pod firmą ze swoim nazwiskiem w nazwie, a jako The General Footwear Company.
 
Kamik
 
W 1957 roku stery w firmie przejął Gordon, 23-letni syn Williama. Dzięki duchowi przedsiębiorczości i żyłce do interesów udało mu się kupić po okazyjnej cenie budynek w południowym Montrealu, który miał pełnić funkcję siedziby głównej i fabryki jednocześnie. W 1972 roku dostrzegł możliwość ewolucji, i z producenta stał się właścicielem marki. Tak narodził się Kamik. Jednocześnie Gordon skrócił nazwę firmy do Genfoot. Kolejne inwestycje w zakup wyspecjalizowanych w produkcji obuwia fabryk w New Hamburgu (1979 r.) i Littleton (1993 r.) przyczyniły się do wzrostu jakości produktów. W setną rocznicę założenia firmy przez Williama zmieniono logo brandu. Dodany znak inukshuk - wywodzący się z kultury zamieszkujących rejon Arktyki ludu Inuitów  - symbolizuje siłę, ochronę i przewodnictwo. 
 
Aktualnie firma znajduje się w rękach dzieci Gordona. Norman, Richard, Stephen i Catherine kontynuują rodzinne tradycje  - od 2003 roku już jako zarządzający firmą Genfoot. Ojciec jednak nie wycofał się całkowicie w cień; wciąż pojawia się w biurze i służy radą swoim potomkom. Razem kontynuują oni obraną przez Williama Cooka drogę, odnosząc sukcesy na kolejnych rynkach. Sprzedaż butów do blisko 50 krajów na pięciu kontynentach i rozszerzenie działalności o inwestycję w zimową odzież dziecięcą są tego najlepszym dowodem. 
 
--
O producencie
KAMIK jest kanadyjską marką ze 120 - letnią tradycją, oferującą obuwie dla mężczyzn, kobiet i dzieci. Jej portfolio obejmuje zarówno specjalistyczne buty outdoorowe, eleganckie obuwie miejskie, jak również kalosze i sandały. Pełna linia produktów z grupy outdoor i lifestyle gwarantuje użytkownikom komfort użytkowania, bezpieczeństwo oraz ochronę w najbardziej skrajnych warunkach. Możliwe jest to dzięki bazowaniu na najlepszych jakościowo, lokalnych materiałach, stosowanych z wykorzystaniem stale rozwijanych technologii produkcyjnych - również autorskich. Aktualnie Kamik obecny jest w niemal 50 krajach na całym świecie, w tym - od 2011 roku - również w Polsce. Jego wyłącznym dystrybutorem jest krakowska firma Raven.
 
Więcej informacji na http://www.kamik.com.
#KamikStepOutside, #FreeYourPlay
 
 
O dystrybutorze
RAVEN - powstała w 2005 roku krakowska firma, specjalizująca się w dystrybucji odzieży, obuwia i sprzętu renomowanych, zachodnich brandów. Początki firmy wiążą się z działalnością w segmentach outdoor i turystyka, z czasem jednak w jej portfolio pojawiły się marki zaliczane do kategorii biegowej oraz lifestyle. Aktualnie Raven jest wyłącznym, krajowym dystrybutorem szesnastu uznanych i stale rosnących sprzedażowo marek, takich jak Marmot, Aku, Teva, Hoka One One czy Smartwool. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów hurtowych, jak i finalnych odbiorców, od 2009 roku Raven rozwija autorską markę Rockland, oferującą sprzęt turystyczno - kempingowy. Ponadto, Raven dystrybuuje swoje marki w dziesięciu krajach Europy Wschodniej, m.in. w Czechach, Słowacji, na Węgrzech i w Rumunii.
 
Więcej informacji na http://www.ravenco.eu.
 
Opublikowano w: Ciekawostki

Czytaj także

Regatta partnerem TPN - kolejny rok współpracy

Marka Regatta po raz kolejny została partnerem Tatrzańskiego Parku Narodowego, jednego z największych parków narodowych w Polsce i - chyba każdy to przyzna - należącego także do najpiękniejszych. Umowa została przedłużona na 2017 rok.

Co zrobić, by Twoje dziecko nie mogło się doczekać lekcji WF-u?

Twoja pociecha narzeka na ból brzucha albo gardła zawsze wtedy, gdy następnego dnia w planie ma lekcję WF-u? A może równie często zdarza jej się „zapomnieć” stroju? To sygnały, obok których nie wolno przejść obojętnie. Dowiedz się, jak znaleźć przyczynę niechęci i pomóc dziecku polubić lekcje wychowania fizycznego.

„Moja walka o każdy metr” - recenzja książki

Polacy chętnie oglądają skoki narciarskie, a Thomas Morgenstern jest jednym z najsławniejszych skoczków ostatnich lat. Utalentowany i utytułowany Austriak zdobył wielu fanów. W zeszłym roku ukazała się książka o tym zawodniku, pt. „Moja walka o każdy metr”.

Wegetarianizm a sport

Jak głosi definicja, wegetarianizm to sposób żywienia opierający się przede wszystkim na produktach pochodzenia roślinnego. Istnieje wiele odmian wegetarianizmu. Jedne z nich wykluczają całkowicie spożycie produktów pochodzenia zwierzęcego, a inne jedynie ograniczają przyjmowanie tego rodzaju produktów.

10 rzeczy, o których pamięta wytrawny turysta

Jak co roku na górskich i okołogórskich szlakach spotkamy wielu turystów. O czym pamiętać, by wypoczynek był przyjemnością? Na co uczulać swoje pociechy, by od najmłodszych lat poznawały najlepsze standardy wędrowania? O tym traktuje nasz miniporadnik.

Skomentuj

Upewnij się, że pola oznaczone wymagane gwiazdką (*) zostały wypełnione. Kod HTML nie jest dozwolony.

UWAGA! Ten serwis używa plików cookies i podobnych technologii. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej informacji o plikach cookies w dziale Regulamin.