konkurs link

newsletter

  • 25.3.2019, Imieniny obchodzą: Maria, Wieńczysław, Ireneusz
 
 

Jubileusz ikony outdooru z Kanady - Kamik świętuje 120. urodziny!

Jubileusz ikony outdooru z Kanady - Kamik świętuje 120. urodziny!
Historia brandu specjalizującego się w produkcji śniegowców na ekstremalnie niskie temperatury sięga 1898 roku. Rodzinny biznes na przestrzeni lat rozrósł się do pokaźnych rozmiarów. Dziś firma Genfoot Inc, właściciel marki Kamik, zatrudnia ponad 400 pracowników i obecna jest na pięciu kontynentach, w blisko 50 krajach, w tym - od 2011 roku - również w Polsce. Niezmiennie kultywuje swoje tradycje i czynami podkreśla swoje proekologiczne podejście biznesowe. Tu działalność zgodna z zasadami Społecznej Odpowiedzialności Biznesu (CSR) jest fundamentem działania, nie chwilowym trendem na potrzeby celów PR-owych. Troska o środowisko naturalne, zatrudnianie lokalnych pracowników i bazowanie na materiałach od lokalnych dostawców - również tych pochodzących z recyklingu - stanowią podstawę produkcji Kamika. Poznajcie brand, który za pomocą sloganów #KamikStepOutside oraz #FreeYourPlay namawia rodziny do aktywnego spędzania czasu na świeżym powietrzu. Przed Wami historia Kamika - 120-letniej ikony kanadyjskiego outdooru.
Najwyższą wartością dla Cook’ów, będących właścicielami marki, jest rodzina. Dlatego od trzech pokoleń starają się oni dostarczyć najwyższej jakości obuwie dla kobiet, mężczyzn i dzieci. W ofercie Kamika znajdują się nie tylko śniegowce na ekstremalne mrozy (np. model obuwia Cody ochroni stopę w temperaturze dochodzącej do -74°C!), ale i eleganckie, zimowe buty miejskie, kalosze czy sandały. Ponadto, od 2013 roku Kamik, w kooperacji z kanadyjską firmą Gusti International Inc, produkuje zimową odzież dla dzieci. 
 
Wieloletnie doświadczenie w produkcji obuwia pozwoliło na dopracowanie i usprawnienie wszelkich procesów produkcyjnych. W fabrykach wdrażane są koncepcje takie jak Kaizen czy Just-in-time. Pierwsza z nich - tłumacząc najogólniej - związana jest z doskonaleniem poszczególnych aspektów działalności firmy. Druga wiąże się z dostarczaniem materiałów do wytworzenia produktów dokładnie w takiej ilości, jakiej potrzebuje firma, i dokładnie w takim czasie, w jakim są one potrzebne. Założyciele i obecne kierownictwo za cel obierali sobie ochronę środowiska naturalnego. Zakłady produkcyjne działają zgodnie z koncepcją Zero Waste, polegającą na ograniczaniu do absolutnego minimum ilości odpadów powstałych w procesie produkcji. Jak to wygląda w praktyce? Instalacje w fabryce w Montrealu zasilane są przez elektrownie wodne, a woda, wykorzystywana do chłodzenia podczas produkcji, poddawana jest recyklingowi. Dzięki temu w ciągu roku udaje się zaoszczędzić jej zasoby, które pomieściłoby 15 basenów olimpijskich. Produkując wkładki do butów, Genfoot używa materiałów pozyskanych z plastikowych butelek, poddanych wcześniej procesowi recyklingu. Szacuje się, że dzięki temu firma utylizuje około trzech milionów butelek rocznie! A prawdziwą dumą Genfoot jest fakt, iż pomimo wysokich kosztów produkcji, aż 73% produkcji udało się utrzymać w Ameryce Północnej. Dzięki temu sporą część pracowników firmy stanowią lokalni mieszkańcy.

kamik
 
Jakie były początki Kamika? Legendę marki rozpoczął William Cook w 1898 roku. Na początku w kręgu jego   zainteresowań nie były jednak buty, a odzież. Szybko to się zmieniło i w 1912 roku w Moncton w Nowym Brunszwiku otworzył pierwszy z 16 sklepów obuwniczych. Równolegle rozpoczął sprzedaż hurtową wyprodukowanych przez siebie butów pod nazwą „William Cook Shoes”. Kluczowe w rozwoju firmy okazało się dobranie odpowiedniego partnera. W 1930 roku William poślubił Evę Beannout. Była ona dla niego wsparciem w trudnych chwilach i doradzała mu również biznesowo. Zaowocowało to podjęciem współpracy z Japończykami i Chińczykami. Tym samym William Cook, jako jeden z pierwszych mieszkańców Ameryki Północnej, rozpoczął eksport swoich produktów do Azji. Jednak już nie pod firmą ze swoim nazwiskiem w nazwie, a jako The General Footwear Company.
 
Kamik
 
W 1957 roku stery w firmie przejął Gordon, 23-letni syn Williama. Dzięki duchowi przedsiębiorczości i żyłce do interesów udało mu się kupić po okazyjnej cenie budynek w południowym Montrealu, który miał pełnić funkcję siedziby głównej i fabryki jednocześnie. W 1972 roku dostrzegł możliwość ewolucji, i z producenta stał się właścicielem marki. Tak narodził się Kamik. Jednocześnie Gordon skrócił nazwę firmy do Genfoot. Kolejne inwestycje w zakup wyspecjalizowanych w produkcji obuwia fabryk w New Hamburgu (1979 r.) i Littleton (1993 r.) przyczyniły się do wzrostu jakości produktów. W setną rocznicę założenia firmy przez Williama zmieniono logo brandu. Dodany znak inukshuk - wywodzący się z kultury zamieszkujących rejon Arktyki ludu Inuitów  - symbolizuje siłę, ochronę i przewodnictwo. 
 
Aktualnie firma znajduje się w rękach dzieci Gordona. Norman, Richard, Stephen i Catherine kontynuują rodzinne tradycje  - od 2003 roku już jako zarządzający firmą Genfoot. Ojciec jednak nie wycofał się całkowicie w cień; wciąż pojawia się w biurze i służy radą swoim potomkom. Razem kontynuują oni obraną przez Williama Cooka drogę, odnosząc sukcesy na kolejnych rynkach. Sprzedaż butów do blisko 50 krajów na pięciu kontynentach i rozszerzenie działalności o inwestycję w zimową odzież dziecięcą są tego najlepszym dowodem. 
 
--
O producencie
KAMIK jest kanadyjską marką ze 120 - letnią tradycją, oferującą obuwie dla mężczyzn, kobiet i dzieci. Jej portfolio obejmuje zarówno specjalistyczne buty outdoorowe, eleganckie obuwie miejskie, jak również kalosze i sandały. Pełna linia produktów z grupy outdoor i lifestyle gwarantuje użytkownikom komfort użytkowania, bezpieczeństwo oraz ochronę w najbardziej skrajnych warunkach. Możliwe jest to dzięki bazowaniu na najlepszych jakościowo, lokalnych materiałach, stosowanych z wykorzystaniem stale rozwijanych technologii produkcyjnych - również autorskich. Aktualnie Kamik obecny jest w niemal 50 krajach na całym świecie, w tym - od 2011 roku - również w Polsce. Jego wyłącznym dystrybutorem jest krakowska firma Raven.
 
Więcej informacji na http://www.kamik.com.
#KamikStepOutside, #FreeYourPlay
 
 
O dystrybutorze
RAVEN - powstała w 2005 roku krakowska firma, specjalizująca się w dystrybucji odzieży, obuwia i sprzętu renomowanych, zachodnich brandów. Początki firmy wiążą się z działalnością w segmentach outdoor i turystyka, z czasem jednak w jej portfolio pojawiły się marki zaliczane do kategorii biegowej oraz lifestyle. Aktualnie Raven jest wyłącznym, krajowym dystrybutorem szesnastu uznanych i stale rosnących sprzedażowo marek, takich jak Marmot, Aku, Teva, Hoka One One czy Smartwool. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów hurtowych, jak i finalnych odbiorców, od 2009 roku Raven rozwija autorską markę Rockland, oferującą sprzęt turystyczno - kempingowy. Ponadto, Raven dystrybuuje swoje marki w dziesięciu krajach Europy Wschodniej, m.in. w Czechach, Słowacji, na Węgrzech i w Rumunii.
 
Więcej informacji na http://www.ravenco.eu.
 
Opublikowano w: Ciekawostki

Czytaj także

Reima rzuca wyzwanie dzieciom na całym świecie, by spędziły milion godzin w ruchu.

 Światowa Organizacja Zdrowia zaleca, by każdy młody człowiek spędzał na aktywności ruchowej co najmniej godzinę w ciągu dnia. Badania przeprowadzone w Polsce pokazują, że w tym obszarze mamy spore powody do zmartwienia. Mimo że na tle innych państw europejskich nie wypadamy najgorzej, warto podjąć wszelkie starania, aby poprawić ten stan rzeczy. Wyzwanie zachęcenia jak największej liczby dzieci i ich rodziców do ruchu podjęła fińska marka Reima, która rozpoczęła akcję Kidventure pod hasłem #millionhoursofjoy.

Europejski Dzień Mózgu 2019 - aktywność fizyczna dla zdrowia mózgu

Regularna aktywność fizyczna pozwala zadbać nie tylko o sylwetkę i ogólny stan zdrowia, ale wspiera też codzienną pracę mózgu u osób w każdym wieku – dzieci, dorosłych i seniorów. Ruch poprawia m.in. samopoczucie oraz redukuje ryzyko wystąpienia chorób psychicznych i neurologicznych. Naukowcy dowiedli, że mózg osób aktywnych fizycznie ma większe możliwości regeneracji i starzeje się wolniej. 

Rolki. Trochę o historii, stereotypach i rozwoju

Historia rolek sięga XVIII wieku, kiedy to belgijski wynalazca, John Joseph Merlin, próbował znaleźć letni zamiennik popularnych w krajach Beneluxu łyżew. Początkowo ów wynalazek nie zdobył zbyt dużej popularności, jednak z czasem, wraz z rozwojem techniki, zyskiwał na popularności. Pierwszy boom na buty z kółkami przyszedł jednak dopiero pod koniec XIX wieku, kiedy to w Europie rozpowszechniły się wynalezione w USA wrotki dwuśladowe.

"Ibra. Chłopak, który odnalazł własną drogę" - Pierwsza biografia Zlatana Ibrahimovicia dla dzieci

4 listopada br. Wydawnictwo Egmont oddaje w ręce czytelników kolejną książkę z serii piłkarskich biografii – "Ibra. Chłopak, który odnalazł własną drogę", autorstwa Yvette Żółtowskiej - Darskiej. To opowieść o chłopcu wychowanym na ulicy, który został bohaterem. Jego historia ściska za gardło, ale pozwala wierzyć, że dzięki pasji, talentowi i determinacji każdy może odnaleźć własną drogę. I przy okazji zajść na szczyt.

Reima – profesjonalny system odzieży warstwowej dla dzieci

Od ponad 70 lat surowy klimat Finlandii jest dla marki Reima inspiracją do tworzenia odzieży, która towarzyszyła będzie najmłodszym w czasie aktywności na świeżym powietrzu o każdej porze roku. Najnowsza, jesienno-zimowa kolekcja wiodącego producenta dziecięcej odzieży outdoorowej, oparta jest na koncepcji warstwowej, pozwalającej na optymalne dopasowanie ubioru do panujących warunków atmosferycznych.

Skomentuj

Upewnij się, że pola oznaczone wymagane gwiazdką (*) zostały wypełnione. Kod HTML nie jest dozwolony.

UWAGA! Ten serwis używa plików cookies i podobnych technologii. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej informacji o plikach cookies w dziale Regulamin.