konkurs link

newsletter

  • 23.9.2019, Imieniny obchodzą: Tekla, Bogusław
 
 

Jak wykorzystać sezon letni, żeby nie dopadło nas jesienne przesilenie?

Jak wykorzystać sezon letni, żeby nie dopadło nas jesienne przesilenie?
Wakacje to czas ogólnego rozprężenia, szczególnie jeśli pogoda jest dla nas łaskawa. Długie, słoneczne dni sprzyjają relaksowi, a myśli krążą wokół codziennych, nawet najmniejszych przyjemności. Częściej niż zwykle pozwalamy sobie na odstępstwa od diety i zapominamy o aktywności fizycznej, zwłaszcza podczas urlopu. Jednak to właśnie teraz jest odpowiedni moment, aby zadbać o to, by jesienią nie dopadło nas przesilenie! Sprawdźcie, jak wykorzystać sezon letni i nie dać się obniżonemu nastrojowi w kolejnych miesiącach.
 Naładuj się witaminą D!

Jesienią brak słońca sprawia, że jesteśmy narażeni na niedobór witaminy D, a co za tym idzie pojawia się większa szansa na to, że będziemy rozdrażnieni, ospali, zdemotywowani i pozbawieni energii. Jeśli chcemy temu zapobiec, warto korzystać z promieni słonecznych, których latem mamy pod dostatkiem. 
 
Ruszaj się!


Ruch to zdrowie, każdy o tym wie. Nawet kilkunastominutowy spacer wpływa na nas korzystnie. Latem pogoda sprzyja wysiłkowi fizycznemu, więc szkoda stracić okazję na ruch na świeżym powietrzu. Korzystajcie z możliwości jazdy na rowerze, biegania w parku czy spacerowania w lesie. Taka spontaniczna aktywność fizyczna, którą możecie praktykować każdego dnia wraz z bliskimi, sprawi, że w Waszym organizmie wydzieli się zwiększona ilość endorfin, które są hormonami szczęścia i z pewnością poprawią Wam humor. Połączenie ruchu ze słońcem to podwójna ochrona przed jesiennym przesileniem.

Spotykaj się z bliskimi!


Jeśli nie mamy motywacji, aby poruszać się na świeżym powietrzu, umawiajmy się ze znajomymi. Sama obecność bliskich to niezwykła dawka motywacji do działania, a dodatkowo przyjemnie spędzony czas. Korzystajmy z tych dłuższych dni i ładujmy swoje wewnętrzne „akumulatorki”. Teraz jest czas, aby zregenerować się i odpocząć. Dobrze jest też zmienić otoczenie, wyjechać gdzieś na wakacje lub nawet krótki urlop.
 
W przypadku, gdy nie mamy dłuższego urlopu, nawet jednodniowe wyjazdy mogą zdziałać cuda! Piesze wyprawy po okolicy, w której mieszkamy, mogą sprawić, że zrelaksujemy się i poczujemy jak na wyjeździe. Miasta również oferują wiele atrakcji na czas wakacji, więc warto sprawdzić, czy akurat w naszej okolicy nie ma jakichś zaplanowanych wycieczek lub treningów na świeżym powietrzu. Wybierzcie się na nie ze znajomi, a dobra zabawa będzie gwarantowana!
 
Jedz sezonowo!


Wakacje to moment, w którym z każdej strony atakują nas świeże owoce i warzywa. Czekaliśmy na nie całą zimę, więc korzystajmy z tych darów natury. Sezonowe produkty są naprawdę w przystępnych cenach, w dodatku hodowane w Polsce. Jedzmy sezonowo, czyli lokalnie. Dobrym uzupełnieniem będzie zbilansowana dieta.
 
Dzięki odpowiedniej dawce witaminy C, którą znajdziemy np. w natce pietruszki, porzeczkach, papryce czy malinach, wzmocnimy nasz organizm na chłodniejsze dni. Z kolei witaminy z grupy B, znajdujące się w roślinach strączkowych, orzechach i produktach zbożowych pełnoziarnistych, zwiększą nasz optymizm i odporność na stres. Dodając do każdego posiłku świeże sałatki, surówki czy warzywa na parze bogate w witaminę A (np. marchew, szpinak, morele), sprawimy, że nasze włosy, cera i paznokcie będą jesienią mocne i pełne blasku.
 
Wysypiaj się!


Sen to klucz do sukcesu. Co prawda, latem słońce wcześniej wstaje i może dla niektórych stanowić to utrudnienie, ale jeśli tylko mamy okazję, to starajmy się przesypiać 6-8 godzin, aby zregenerować swój organizm i obniżyć poziom kortyzolu, czyli hormonu stresu. Brak snu powoduje silne zmęczenie i zaburza koncentrację, tym bardziej że jesienne poranki nie poprawią nam nastroju. Wykorzystajmy okres wakacyjny, aby wysypiać się i przygotować na jesienne przesilenie.
 
Podsumowując, wakacje to czas, w którym powinniśmy postawić na codzienny ruch na świeżym powietrzu, korzystać ze słońca i sezonowych produktów, nadrabiać zaległości towarzyskie i wysypiać się. Tak wykorzystany sezon letni, pozwoli nam uniknąć jesiennej chandry!


Monika Prześlakowska, dietetyk 4Faces
Galeria Północna w Warszawie
Opublikowano w: Ciekawostki

Czytaj także

Naturalna ulga z ARNICA active

Trwa moda na zdrowy tryb życia. Coraz chętniej uprawiamy sport i turystykę. To dobra wiadomość, bo ruch to zdrowie! Ma zbawienny wpływ na nasze samopoczucie oraz młody wygląd. Uprawiając sport, niestety jesteśmy narażeni na kontuzje, z wiekiem natomiast nasilają się bóle pleców, stawów czy kręgosłupa. Nie czekaj aż ból się nasili! Sięgnij po skuteczny preparat, który go złagodzi i pozwoli Ci cieszyć się dobrym samopoczuciem. 

Co piąty Polak chce wyjechać na urlop w polskie góry

Na południe Polski przyciągają urlopowiczów przede wszystkim piękne widoki. Duże znaczenie mają również górski mikroklimat i świeże powietrze. Turyści najczęściej wybiorą Tatry, w dalszej kolejności Bieszczady i Beskidy. Co ciekawe, jak pokazuje badanie zrealizowane przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS na zlecenie Polskich Kolei Linowych, wypoczynek w polskich górach to plan na wakacje deklarowany częściej, niż urlop nad morzem. Sporo turystów wybiera się też za granicę. Co trzeci z nas swój wolny od pracy czas planuje spędzić w domu. 

"Cristiano Ronaldo. Cudowny dzieciak" - książka

Pani syn ma stopy piłkarza, usłyszała od lekarza mama Cristiano Ronaldo. Doktor się nie mylił – CR7 to legenda futbolu i idol milionów ludzi na całym świecie. Przeczytaj o najważniejszych zwyczajach Ronaldo, odkryj, dlaczego w samolocie zawsze zajmuje miejsce w pierwszym rzędzie i jakich sportowców podziwia. 

"Dziennik łowcy przygód. Extremalne Borneo" - książka

Wydawnictwo Burda Książki z wielką radością zaprasza w podróż z Szymonem Radzimierskim, autorem książki „Dziennik łowcy przygód. Extremalne Borneo”. Nurkuje z wężami wodnymi, a w dżungli siada obok jadowitych. Modliszkę ratuje, żeby nie utonęła, a sam staje się zabawką dla młodego orangutana, który strzela z jego gumy od majtek!

Ukraina Mistrzem Świata! Rzutem na taśmę pokonała Holandię. Polska na mocnym III miejscu

Aż 27 drużyn z całego świata zmierzyło się 29 lipca na stadionie miejskim przy ul. Łazienkowskiej 3 w Warszawie, podczas VI Mistrzostw Świata Dzieci z Domów Dziecka w Piłce Nożnej. Tytuł Mistrza Świata w pięknym stylu wywalczyła Ukraina, po zwycięstwie nad Polską w półfinałach i pokonaniu Holandii w wielkim finale. Biało-czerwoni nie zawiedli kibiców i jak co roku zdobyli medale, dodając do swojej kolekcji trzeci tytuł II Wicemistrzów Świata.

Skomentuj

Upewnij się, że pola oznaczone wymagane gwiazdką (*) zostały wypełnione. Kod HTML nie jest dozwolony.

UWAGA! Ten serwis używa plików cookies i podobnych technologii. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej informacji o plikach cookies w dziale Regulamin.