konkurs link

newsletter

  • 16.1.2019, Imieniny obchodzą: Marceli, Włodzimierz, Bernard
 
 

Jak wykorzystać sezon letni, żeby nie dopadło nas jesienne przesilenie?

Jak wykorzystać sezon letni, żeby nie dopadło nas jesienne przesilenie?
Wakacje to czas ogólnego rozprężenia, szczególnie jeśli pogoda jest dla nas łaskawa. Długie, słoneczne dni sprzyjają relaksowi, a myśli krążą wokół codziennych, nawet najmniejszych przyjemności. Częściej niż zwykle pozwalamy sobie na odstępstwa od diety i zapominamy o aktywności fizycznej, zwłaszcza podczas urlopu. Jednak to właśnie teraz jest odpowiedni moment, aby zadbać o to, by jesienią nie dopadło nas przesilenie! Sprawdźcie, jak wykorzystać sezon letni i nie dać się obniżonemu nastrojowi w kolejnych miesiącach.
 Naładuj się witaminą D!

Jesienią brak słońca sprawia, że jesteśmy narażeni na niedobór witaminy D, a co za tym idzie pojawia się większa szansa na to, że będziemy rozdrażnieni, ospali, zdemotywowani i pozbawieni energii. Jeśli chcemy temu zapobiec, warto korzystać z promieni słonecznych, których latem mamy pod dostatkiem. 
 
Ruszaj się!


Ruch to zdrowie, każdy o tym wie. Nawet kilkunastominutowy spacer wpływa na nas korzystnie. Latem pogoda sprzyja wysiłkowi fizycznemu, więc szkoda stracić okazję na ruch na świeżym powietrzu. Korzystajcie z możliwości jazdy na rowerze, biegania w parku czy spacerowania w lesie. Taka spontaniczna aktywność fizyczna, którą możecie praktykować każdego dnia wraz z bliskimi, sprawi, że w Waszym organizmie wydzieli się zwiększona ilość endorfin, które są hormonami szczęścia i z pewnością poprawią Wam humor. Połączenie ruchu ze słońcem to podwójna ochrona przed jesiennym przesileniem.

Spotykaj się z bliskimi!


Jeśli nie mamy motywacji, aby poruszać się na świeżym powietrzu, umawiajmy się ze znajomymi. Sama obecność bliskich to niezwykła dawka motywacji do działania, a dodatkowo przyjemnie spędzony czas. Korzystajmy z tych dłuższych dni i ładujmy swoje wewnętrzne „akumulatorki”. Teraz jest czas, aby zregenerować się i odpocząć. Dobrze jest też zmienić otoczenie, wyjechać gdzieś na wakacje lub nawet krótki urlop.
 
W przypadku, gdy nie mamy dłuższego urlopu, nawet jednodniowe wyjazdy mogą zdziałać cuda! Piesze wyprawy po okolicy, w której mieszkamy, mogą sprawić, że zrelaksujemy się i poczujemy jak na wyjeździe. Miasta również oferują wiele atrakcji na czas wakacji, więc warto sprawdzić, czy akurat w naszej okolicy nie ma jakichś zaplanowanych wycieczek lub treningów na świeżym powietrzu. Wybierzcie się na nie ze znajomi, a dobra zabawa będzie gwarantowana!
 
Jedz sezonowo!


Wakacje to moment, w którym z każdej strony atakują nas świeże owoce i warzywa. Czekaliśmy na nie całą zimę, więc korzystajmy z tych darów natury. Sezonowe produkty są naprawdę w przystępnych cenach, w dodatku hodowane w Polsce. Jedzmy sezonowo, czyli lokalnie. Dobrym uzupełnieniem będzie zbilansowana dieta.
 
Dzięki odpowiedniej dawce witaminy C, którą znajdziemy np. w natce pietruszki, porzeczkach, papryce czy malinach, wzmocnimy nasz organizm na chłodniejsze dni. Z kolei witaminy z grupy B, znajdujące się w roślinach strączkowych, orzechach i produktach zbożowych pełnoziarnistych, zwiększą nasz optymizm i odporność na stres. Dodając do każdego posiłku świeże sałatki, surówki czy warzywa na parze bogate w witaminę A (np. marchew, szpinak, morele), sprawimy, że nasze włosy, cera i paznokcie będą jesienią mocne i pełne blasku.
 
Wysypiaj się!


Sen to klucz do sukcesu. Co prawda, latem słońce wcześniej wstaje i może dla niektórych stanowić to utrudnienie, ale jeśli tylko mamy okazję, to starajmy się przesypiać 6-8 godzin, aby zregenerować swój organizm i obniżyć poziom kortyzolu, czyli hormonu stresu. Brak snu powoduje silne zmęczenie i zaburza koncentrację, tym bardziej że jesienne poranki nie poprawią nam nastroju. Wykorzystajmy okres wakacyjny, aby wysypiać się i przygotować na jesienne przesilenie.
 
Podsumowując, wakacje to czas, w którym powinniśmy postawić na codzienny ruch na świeżym powietrzu, korzystać ze słońca i sezonowych produktów, nadrabiać zaległości towarzyskie i wysypiać się. Tak wykorzystany sezon letni, pozwoli nam uniknąć jesiennej chandry!


Monika Prześlakowska, dietetyk 4Faces
Galeria Północna w Warszawie
Opublikowano w: Ciekawostki

Czytaj także

O co chodzi z tym aktywnym bakcylem?

Akcja www.AktywnyBakcyl.pl po fazie nieco przyczajonej, przeszła wreszcie w fazę jawną, jak informują organizatorzy na nowej wersji swojej strony: Ma ona (akcja) na celu wzbudzenie w ludziach chęci do życia z pasją, jeśli jeszcze tego nie robią. Natomiast u żyjących pasją – chęci „zarażania” innych, by coraz więcej osób uprawiało różnego rodzaju aktywności (szczególnie fizyczne), które z czasem przerodzą się w gorącą pasję.

Zimowy Narodowy powraca

Już 5 listopada, na płycie PGE Narodowego, po raz czwarty powstanie największe w Polsce lodowisko! Zimowy Narodowy to stolica zimowej rozrywki: trzy lodowiska, górka lodowa do zjeżdżania na pontonach i dużo więcej.

„Moja walka o każdy metr” - recenzja książki

Polacy chętnie oglądają skoki narciarskie, a Thomas Morgenstern jest jednym z najsławniejszych skoczków ostatnich lat. Utalentowany i utytułowany Austriak zdobył wielu fanów. W zeszłym roku ukazała się książka o tym zawodniku, pt. „Moja walka o każdy metr”.

Turystyczna Rodzinka 2013 - Konkurs PTTK

Zarząd Główny Polskiego Towarzystwa Turystyczno-Krajoznawczego ogłasza Ogólnopolski Konkurs ”Turystyczna Rodzinka” realizowany od 2011 roku w ramach promocji turystyki rodzinnej.

Oto zwycięzcy XVII edycji Turnieju „Z Podwórka na Stadion o Pucharu Tymbarku”

 
Zakończyła się XVII edycja Turnieju „Z Podwórka na Stadion o Puchar Tymbarku”. 2 maja na stadionie PGE Narodowym w Warszawie poznaliśmy piłkarskich mistrzów do lat 10 i do lat 12. Wśród chłopców najlepsze okazały się drużyny z UKS Irzyk z woj. mazowieckiego (kategoria U-10) oraz SP 45 Wrocław z woj. dolnośląskiego (kategoria U-12). W rozgrywkach dziewczynek zwyciężyły KKS Katowice z woj. śląskiego (kategoria U-10) oraz UKS Ząbkovia Ząbki z woj. mazowieckiego (kategoria U-12). Na zwycięskie drużyny czeka teraz nagroda główna, czyli mecz Polska-Rumunia w ramach eliminacji do Mistrzostw Świata, 10 czerwca.

Skomentuj

Upewnij się, że pola oznaczone wymagane gwiazdką (*) zostały wypełnione. Kod HTML nie jest dozwolony.

UWAGA! Ten serwis używa plików cookies i podobnych technologii. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej informacji o plikach cookies w dziale Regulamin.