konkurs link

newsletter

  • 17.7.2019, Imieniny obchodzą: Aneta, Bogdan, Aleksy
 
 

10 topowych miejsc do biegania w Warszawie

10 topowych miejsc do biegania w Warszawie
Sezon biegowy rozpoczął się na dobre. Choć pogoda jeszcze nieco zmienna, będzie się robiło coraz cieplej i nawet ci biegacze, którzy nie lubią wysiłku w chłodzie, wyruszyli już na swoje ulubione trasy. A jakie to trasy? Oto lista 10 najfajniejszych miejskich miejscówek, w których obok wygodnej trasy i mniejszego natężenia ruchu, znajdziecie wiele zieleni, oddechu i spokoju. Idealne miejsca do biegania!
Las Bemowo

Cisza, spokój, dużo zieleni, miękkie ścieżki i przepiękne okoliczności przyrody – czy można znaleźć lepsze miejsce do biegania? Byłoby ciężko. W lesie na Bemowie znajdują się dwa osobne rezerwaty przyrody, w których żyją sobie spokojnie łosie. Na mokradłach, w trakcie odpoczynku można nie tylko zaczerpnąć oddechu pełną piersią, ale również obserwować dziką naturę w jej najpiękniejszym wydaniu. Choć las, sam w sobie, nie został zagospodarowany (na szczęście), to znajdują się w nim niewielkie place rekreacyjne z podstawowym sprzętem, na którym można się porozciągać. Ponadto, biegacze lubią jeszcze jedną bemowską atrakcję – górkę, która świetnie sprawdza się w treningu podbiegów.

Puszcza Kampinoska

To uwielbiane przez Warszawiaków miejsce spacerowe, pełne jest również pięknych tras rowerowych i biegowych. Płuca miasta, choć tak bliskie aglomeracji, żyją swoim naturalnym życiem i zapewniają biegaczom cudowne okoliczności, towarzyszące przebieżkom. Mokradła, łąki, uroczyska, bagna i mnóstwo dzikich zwierząt.

Młociny

Park Młociński to kolejne, pełne zieleni miejsce w zasadzie w sercu miasta. Zlokalizowany na Bielanach, w otulinie Kampinosu, leży nad samą Wisłą. Biegnące w nim ścieżki to pełnia natury, zwierzęta, mnóstwo zieleni i bardzo wygodne, szerokie dukty, których trasy prowadzą cały czas przez las. Bieganie w Parku Młocińskim to czysta przyjemność. Park w Powsinie Leżący na górnym tarasie Skarpy Warszawskiej Park Kultury, jest bardzo przestronny i pełen zmiennych krajobrazów. Na pofałdowanym terenie znajdują się wzniesienia, oprócz tego przepiękny starodrzew i niezliczona ilość ptaków.

Moczydło

Park Moczydło to doskonały wybór dla biegających mieszkańców Woli. Po dawnych gliniankach zostały tu stawy, no i oczywiście mnóstwo zieleni i przestronnych ścieżek. Do ćwiczenia podbiegów biegacze znajdą tu Górkę Moczydłowską.

Las Bielański

Jeszcze jedna opcja dla mieszkańców Bielan i Żoliborza. Las Bielański jest rezerwatem, dawniej był puszczą. Piękny starodrzew, dziki, łosie i sarny, które są tam często spotykane na spacerach, na które wybierają się z Kampinosu. Ścieżek dla biegaczy jest wiele, wszystkie bardzo urokliwie usytuowane, zapewniają spokój i ciszę podczas treningu. Kabaty Las Kabacki to rezerwat krajobrazowy, który rozrasta się w sercu Ursynowa. Piękny, gęsto zarośnięty, pełen majestatycznych drzew, zwierząt i wszechogarniającego spokoju. Leśne, szerokie dukty – choć nie są oficjalnie wytyczonymi trasami biegowymi – prowadzą przez kolejne kilometry, rozkochując w sobie biegaczy, rowerzystów i spacerowiczów.

Bulwary Wiślane

I nie mamy na myśli skomercjalizowanej części nadwiślańskiego brzegu, bo tam, choć ładnie i bardzo przyjemnie, biega się raczej niewygodnie z racji sporej ilości pieszych. Od mostu Siekierkowskiego aż do mostu Grota-Roweckiego biegnie długa, blisko 10km ścieżka tuż nad brzegiem Wisły. Bieg tą trasą to bardzo fajne wrażenia – zieleń, drzewa, trawy i szum wody, a w tle wielkomiejska arteria i piękny widok na lewy brzeg miejskiej zabudowy.

Park Skaryszewski

To propozycja dla biegających mieszkańców Pragi – obu Prag. Duży, zajmujący blisko 50 hektarów park miejski leży na prawobrzeżu Warszawy, tuż przy Stadionie Narodowym. Piękna zieleń, atrakcyjne ścieżki, sztuczny wodospad i bardzo przyjemne okoliczności do uprawiania sportów.

Łazienki Królewskie

Ostatnia propozycja to Park Łazienki Królewskie. Zostawiliśmy go na koniec, bowiem niektórzy biegacze twierdzą, że choć sam park i jego atrakcje są doskonałe dla biegaczy, to już ilość turystów i spacerowiczów w spokojnym biegu jednak przeszkadza. Ale są i tacy, dla których nie stanowi to żadnej przeszkody. Bieganie w Łazienkach do 2009 roku było zabronione, dziś można tam spotkać wielu biegaczy. Obok pięknej, bardzo zadbanej i uregulowanej przyrody i zieleni, spacerujących pawi i wiewiórek, można oglądać podczas biegu przecudnej urody zabytki.
Opublikowano w: Ciekawostki

Czytaj także

Nordic Skating. Historia nordyckiego łyżwiarstwa podróżniczego

Nordic Skating jest piękną odmianą łyżwiarstwa, uprawianą na czystym łonie natury. Daje możliwość doznania niezapomnianych przeżyć i wzruszeń nad pięknem przyrody, niemożliwych w innych formach rekreacji sportowej. Można całymi rodzinami przebywać lodowe przestrzenie zyskując zdrowie oraz jednocześnie poczucie silnej więzi z przyrodą i wolności.

„Karate nie tylko dla dzieci” - recenzja książki

Gdyby zapytać przypadkowo napotkaną osobę o dowolną nazwę sztuki walki, pewnie od większości osób usłyszelibyśmy odpowiedź: „Karate”. To na pewno najbardziej znana w Polsce sztuka walki. Ale czy ktoś, kto nie trenuje karate wie o nim coś więcej?

Masaż dobry na wszystko

Masaż ma wiele zalet: stymuluje układ krążenia, zmniejsza napięcie mięśni, działa relaksacyjnie. Lubią go i dzieci, i zwierzęta. Wpływa on korzystnie na nawiązywanie relacji i wzmacnianie więzi między ludźmi oraz między człowiekiem i zwierzęciem. 

Wiosenne porządki w diecie

Aby zwalczyć skutki wiosennego przesilenia, należy w pierwszej kolejności przyjrzeć się swojej diecie i zastanowić, czy dostarczamy organizmowi produktów, które zawierają elementy cenne dla zdrowia. Różnorodna i zbilansowana dieta to klucz do zdrowia, dobrego samopoczucia oraz budowania odporności. W ustaleniu, jak powinna wyglądać zdrowa dieta i z jakich produktów powinna się składać, pomogą nam zasady ujęte w Piramidzie Zdrowego Żywienia i Aktywności Fizycznej opublikowanej w 2016 roku przez Instytut Żywności i Żywienia (IŻŻ). Zgodnie z założeniami piramidy, należy spożywać 4-5 posiłków dziennie o regularnych porach (w odstępach czasowych ok. 3-4 h).

Aktywne Szkoły MultiSport promują ruch wśród dzieci

Zgodnie z zaleceniami Światowej Organizacji Zdrowia dzieci powinny być aktywne przynajmniej przez 60 minut każdego dnia, ponieważ ruch wpływa pozytywnie na ich kondycję fizyczną, ogólną odporność organizmu oraz prawidłowy rozwój. I chociaż w Polsce wzrasta świadomość w zakresie aktywności i zdrowego trybu życia, bezruch wśród dzieci stanowi prawdziwy problem. Benefit Systems uruchomił program Aktywne Szkoły MultiSport, aby zwiększać wiedzę rodziców i nauczycieli, a przede wszystkim motywować dzieci do aktywności.

Skomentuj

Upewnij się, że pola oznaczone wymagane gwiazdką (*) zostały wypełnione. Kod HTML nie jest dozwolony.

UWAGA! Ten serwis używa plików cookies i podobnych technologii. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej informacji o plikach cookies w dziale Regulamin.