konkurs link

newsletter

  • 20.6.2018, Imieniny obchodzą: Bogna, Florentyna, Rafał
 
 

Fotelik rowerowy Thule RideAlong - test

  Fotelik rowerowy Thule RideAlong - test

Fotelik Thule RideAlong, to obok przyczepki Coaster, tegoroczna nowość – produkt z nowej oferty Thule „Active with Kids”.

 
Firma Thule stworzyła fotelik, którego jakości jest pewna, bo daje na niego aż 5 lat gwarancji. Rzeczywiście, RideAlong już na pierwszy rzut oka sprawia wrażenie bardzo solidnego, a przy bliższym poznaniu można się tylko utwierdzić w przekonaniu, że produkt posłuży przez lata.
 
Cechy, które najszybciej można docenić, użytkując ten fotelik, to jego funkcjonalność i niezwykła łatwość obsługi. Wszystkie elementy, które dopasowujemy do dziecka są prosto i płynnie regulowane, tak więc ich ustawienie zajmuje krótką chwilkę, którą nawet niecierpliwy dwulatek jest w stanie wytrzymać. Wygodnie wyściełane pasy można zablokować na dowolnej wysokości, odpinając klamrę z tyłu fotelika i przesuwając całą uprząż, natomiast długość szelek regulujemy jednym ruchem. Pasy, po przełożeniu przez głowę dziecka, mocowane są centralnym zatrzaskiem. Poziom położenia podnóżków ustawimy tak łatwo, jak pasów, zastosowano tu bowiem identyczny system regulacji. Wszystkie te czynności można wykonać jedną ręką, druga niemal zawsze zajęta jest utrzymywaniem roweru, więc ten szczegół ma ogromne znaczenie.
 

 
Sprytnie rozwiązano elementy przytrzymujące nóżki dziecka. W innym foteliku miałam z nimi problem, bo odłamał mi się zaczep paska, tutaj raczej nie ma możliwości by coś takiego się przydarzyło.

 


 
Jeśli już jesteśmy przy kwestiach bezpieczeństwa dziecka, to wspomnieć należy o drobnym, ale bardzo istotnym elemencie profilu fotelika. Po jego bokach, tuż obok podłokietników, zaprojektowano „skrzydełka bezpieczeństwa” - niewielkie wypustki, które mają za zadanie chronić dłonie dziecka przed przygnieceniem lub przycięciem, gdy rower zostanie oparty. Bardzo często muszę w ten sposób ustawiać swój pojazd i myślę, że nie ja jedna, więc daję tu dużego plusa projektantom za  spostrzegawczość.
 


Choć teoretycznie dziecko nie powinno spać podczas jazdy w foteliku, wszyscy wiemy, że w praktyce trudno tego uniknąć. Niekoniecznie trzeba długiej wyprawy, by malucha zmorzył sen; czasem wystarczy intensywna zabawa na placu zabaw, a do domu wrócić jakoś trzeba. Wiedzieli o tym również projektanci RideAlong. Fotelik można ustawić w pięciu różnych pozycjach, odchylając go aż o 20 stopni, co jednak nie oznacza, że główka dziecka nie będzie leciała do przodu. Na pewno jednak śpiącemu pasażerowi wygodniej podróżować w półleżącej pozycji. Zmiana pochyłości fotelika nie przebiega jednak tak płynnie, jak pozostałe regulacje – gdy dziecko w nim siedzi, trzeba się trochę namocować, by ustawić pożądaną pozycję.


 
Bardzo przydatnym, a nadal nie tak często spotkanym udogodnieniem jest zabezpieczenie fotelika przed kradzieżą. Baza mocująca Thule RideAlong do roweru posiada blokadę (zamykaną na kluczyk), uniemożliwiającą wyciągnięcie fotelika z zaczepu. Doceniłam wygodę tego rozwiązania, bo zostawiając swój rower w miejscu publicznym, mogłam skupić się na zabezpieczeniu tylko jego.
 


Miłym akcentem jest możliwość zmiany koloru poszycia fotelika, gdy znudzi nas chłodny szary lub przeciwnie – zirytuje głęboki amarantowy. Miękka wkładka jest dwukolorowa, więc w trzy minuty zamienimy kolor wyściółki.
 
Jakie natomiast wady posiada ten przemyślany produkt? Pierwszą zauważyłam niemal od razu, jeszcze przed zamocowaniem fotelika – waga. Thule RideAlong jest dosyć ciężki, 5kg więcej to sporo, jeśli na przykład musimy wnieść rower z zamontowanym fotelikiem po schodach, czy nawet lekko przesunąć z małym pasażerem na pokładzie. Woziłam lekką, 10 – kilogramową córkę, jednak oznaczało to 15 kg obciążenia z tyłu roweru. Takie obciążenie nie destabilizuje jednośladu podczas jazdy, ale gdy rower już straci równowagę, powstrzymanie go przed upadkiem jest niezwykle trudne.
 
Problem może stanowić montaż fotelika. Element mocujący jest dosyć szeroki, potrzeba na niego aż 15 cm podsiodełkowej rury. Brak dopasowania do naszego roweru nie będzie jednak niemiłym zaskoczeniem, bo producent dokładnie informuje do jakiego typu jednośladów można zamontować RideAlong.
 
Ostatnia wada to cena – nawet biorąc pod uwagę rozbudowaną funkcjonalność fotelika, nie uznałabym jej za konkurencyjną. Pewnym uzasadnieniem może być jedynie długa gwarancja i doskonała jakość użytych materiałów.
 
Thule RideAlong – dane techniczne:
Cena: 595 zł
Kolory: pomarańczowy, jasnoszary, ciemnoszary
Nośność: 22 kg
Masa: 5 kg
Gwarancja: 5 lat
 
Justyna Ciborowska

TRAVELITO
sklep i wypożyczalnia
- sprzęt turystyczny dla dzieci
ul. Lanciego 12 (Ursynów)
02-798 Warszawa


www.travelito.pl
www.travelito.com.pl
biuro@travelito.pl
sklep@travelito.com.pl
Opublikowano w: Sprzęt

Czytaj także

Trampki dziecięce Reimatec® Weather – test

Niech was nie zmyli nazwa tych butów. Z tym, co nazywamy popularnie trampkami, mają one niewiele wspólnego. „Trampki dziecięce Reimatec® Weather” to solidne buty za kostkę, wykonane ze skóry i tkaniny, świetnie sprawdzające się jesienią, zimą (polską, czyli bezśnieżną, póki co), no i na pewno wiosną.

Modele Merrell Kids na wycieczki

Majówka czy długie czerwcowe weekendy to idealna pora na aktywny wypoczynek wraz z dziećmi nad jeziorem, morzem czy w górach. Modele z kolekcji Merrell Kids to buty dla każdego malucha, który z ciekawością zwiedza świat.

Od stóp do głów - Regatta na kolonię i każdą przygodę

Lista niezbędnych rzeczy na wyjazd przekazana przez organizatorów wypoczynku często wywołuje panikę u rodziców. Co roku przed koloniami lub obozem całe rodziny udają się na zakupy brakujących akcesoriów. Warto wybrać taki sprzęt, który będzie wytrzymały, wygodny, funkcjonalny i jak najbardziej uniwersalny. Dziecko na wakacjach musi być zabezpieczone zarówno przed słońcem, jak i deszczem, wiatrem oraz chłodem. Jednocześnie wszystko musi się zmieścić do jednego plecaka lub walizki – o takich gabarytach i ciężarze, by młodzi koloniści sami byli w stanie bagaż udźwignąć i przetransportować na miejsce noclegu.

Przegląd przyczepek rowerowych „ze średniej półki”

Do obecnego sezonu jedyną sensowną propozycję w kategorii przyczepek bez amortyzacji „ze średniej półki” (od 1000 do 2000 zł) stanowił Croozer Kid for 1/Croozer Kid for 2. Teraz wyrosła mu jednak poważna konkurencja w postaci Burley Honey Bee i Thule Coaster. 

Rectitude Jacket i Repute Jacket Dare 2b – test

Kurtki przeciwdeszczowe to ważny element wyposażenia każdego aktywnego człowieka. Górskie wędrówki, spływ kajakowy, wyprawa rowerowa, a nawet zwyczajny spacer mogą zbiec się w czasie z gorszą pogodą, jednak deszcz nie musi być przyczyną zmiany planów. Pod warunkiem, że ma się pod ręką odpowiednią odzież.

Skomentuj

Upewnij się, że pola oznaczone wymagane gwiazdką (*) zostały wypełnione. Kod HTML nie jest dozwolony.

UWAGA! Ten serwis używa plików cookies i podobnych technologii. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej informacji o plikach cookies w dziale Regulamin.