konkurs link

• 25.8.2019, Imieniny obchodzą: Luiza, Patrycja, Ludwik

Gdzie na wypad

Kujawy i Śląsk dla aktywnych – poleca Kogis.pl

Nasze rodzinne wędrowanie palcem po mapie dziś zaczniemy od Kujaw – regionu w środkowej Polsce położonego na Pojezierzu Wielkopolskim, w większości na terenie województwa kujawsko-pomorskiego. Stosunkowo niewielka kraina zachęca nas do wizyty przede wszystkim w światowej stolicy piernika, czyli Toruniu.

Wielkopolska, Sudety i Karkonosze dla aktywnych – poleca Kogis.pl

Wybierając się z całą rodziną w te rejony naszego kraju, pierwsze kroki kierujemy do stolicy Wielkopolski.

Rodzinny spływ Pilicą - Budy - Warka

Czekaliśmy na nadejście wiosny, by znów udać się na spływ kajakowy. I choć niektórzy zapewniają, że sezon trwa przez cały rok, nam koniec kwietnia wydawał się świetnym czasem na pierwszy kontakt z wiosłami. Na początek wybraliśmy Pilicę, a dokładniej - odcinek o długości ok. 16 km między Budami Michałowskimi a Warką, uznawany za bardzo bezpieczny i odpowiedni do rodzinnego kajakowania.

Na rowerze w Twierdzy, na pustyni i u Chopina

Nasze (moje i syna) wspólne podróże, te które budzą zachwyt i niecierpliwe oczekiwanie, na dobre rozpoczęły się w ubiegłym roku. Jeździliśmy wcześniej razem, ale to przed rokiem dostaliśmy od znajomego zapalonego rowerzysty namiary na grupy rowerowe podróżujące po województwie mazowieckim i nie tylko. I tak się to zaczęło. Trudno mi wybrać najlepszą, najciekawszą trasę, ale przedstawię tę, która wzbudziła największych zachwyt i wniosła wiele nowego w wychowanie mojego syna.

Polska północno-zachodnia dla aktywnych - poleca Kogis.pl

Przedłużająca się tegoroczna zima trochę zniechęcała do planowania urlopów i wakacji u nas, w kraju, skłaniając do myślenia o egzotyce i ciepłych plażach w miejscach, gdzie nie trzeba martwić się niepogodą. Jednak każda zima kiedyś się kończy, a wakacyjnych atrakcji w Polsce wciąż przybywa. Zapraszam do kolejnego artykułu z cyklu „Gdzie na wypad”, polecającego rodzinny wypoczynek w Polsce – tym razem północno-zachodniej.

Skrzyczne we mgle - okiem Czytelników

Najwyższy szczyt Beskidu Śląskiego zawsze raczy nas niezbyt przyjazną pogodą, ilekroć się na niego wybieramy. Parę lat temu byliśmy na nim na nartach i tak zasypało śniegiem, że jeździło się bardzo ciężko (efekt zestawu: śnieżyca, muldy, rzadko jeżdżące ratraki). Kiedy wybraliśmy się pieszo – Skrzyczne przywitało nas mgłą i mżawką oraz temperaturą taką, że mimo maja córka cały czas wędrowała w zimowym kombinezonie.

Polska północno-wschodnia dla aktywnych - poleca Kogis.pl

Coraz więcej rodziców decyduje się na spędzanie wakacji z całą rodziną, planując wyjazd samodzielnie. Polska obfituje w liczne atrakcje turystyczne, które idealnie nadają się na rodzinny wakacyjny wypad. Wystarczy rozłożyć mapę, wybrać obojętne jaki rejon, zapakować bagażnik i korzystać z oferowanych nam rozrywek.

Kajakowanie z dziećmi w dolinie Wkry

Sobota, 9 rano, piękna pogoda, dzieci budzą mnie pytaniem: „co dziś robimy?” A ja marzę o relaksie i integracji z 3 dzieci…. Mazury za daleko… jedyna rozsądna myśl ma 4 słowa: aktywny wypoczynek blisko Warszawy. By nie tracić czasu na dojazd, wybieram Przystań Kajakową KAJA w Sobieskach nad Wkrą. Łatwy dojazd trasą gdańską w kierunku Płońska, po 75 km już jestem na miejscu. Pierwszy oddech świeżego powietrza – cudownie!

UWAGA! Ten serwis używa plików cookies i podobnych technologii. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej informacji o plikach cookies w dziale Regulamin.